פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד רחל גריידי (52), תושבת מעלה אפרים, הנאשמת כי קיבלה במרמה סכומי כסף מהורי תלמידיה ומאחרים. על פי כתב האישום, גריידי ניצלה את תפקידה כמורה בבית הספר קיבוץ גלויות בפתח תקווה ורקמה "תרגילי עוקץ", על מנת לקבל במרמה סכומי כסף שונים.

באחד המקרים, הנאשמת זייפה מסמך רפואי, שבו נכתב כי בתה עברה ניתוח בתאילנד, וכי היא זקוקה לטיפול רפואי שיכלול ניתוח נוסף בישראל. "הבת שלי צריכה לעבור ניתוח קשה מאוד... הניתוח הזה דחוף וחשוב ביותר, היא בקושי מתפקדת וקשה לה מאוד", כתבה והפיצה בהודעות בוואטסאפ, במטרה לגייס תרומות. זאת, ללא ידיעתה של בתה וללא הסכמתה.

על פי כתב האישום, הנאשמת ניצלה את היותה מורה והפיצה את מצג השווא בקרב הורי תלמידיה ובפני מכרים שונים, באמצעות הודעות או בשיחות טלפון ישירות. באחד המקרים, נודע לנאשמת כי תלמיד בכיתה אותה לימדה באותה עת אושפז ונזקק לטיפול רפואי עקב דלקת בקיבה. הנאשמת פנתה לאימו של התלמיד, בעת ששהה בבית החולים, וביקשה כי תשלח לה תמונות של התלמיד ומסמכים רפואיים שלו. 

על פי כתב האישום, גריידי הפיצה את תמונותיו של התלמיד בבית החולים, בצירוף הודעת וואטסאפ כוזבת, שנועדה כביכול לגיוס תרומות. "יום מקסים", כתבה, "יש לי בקשה אישית אלייך. יש לי תלמיד שגילו אצלו סרטן בכבד. ילד בן תשע. הוא צריך לעבור ניתוח קשה, שחלקו פרטי. המשפחה לא מצליחה לגייס את כל הכסף. בבקשה ממך – כל סכום שתוכל לתת, יתקבל באהבה ובשמחה...". גם במקרה זה, עשתה זאת ללא ידיעת התלמיד או הוריו.

מכתב האישום עולה, שהנאשמת ניצלה את היותה המורה של התלמיד, והפיצה את מצג השווא בקרב מכרים שונים, באמצעות הוואטסאפ בקבוצות תפוצה שונות, בפניות ישירות בעל פה או בטלפון. בעקבות מעשים אלה, קיבלה הנאשמת עשרות אלפי שקלים. לאחר שהתבררו מעשי המרמה, הנאשמת השיבה לחלק מהמתלוננים את הכסף שקיבלה מהם. 

כתב האישום מייחס לגריידי ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה.