אחרי שראש עיריית פתח תקווה התחייב כי הארנונה לא תעלה ואך הבהיר כי לתושבים נשלחו חשבונות לשנת 2023 ללא ההעלאה הנדרשת, בא סיבוב הפרסה, וכעת מספקת העירייה הסברים למה הארנונה תעלה בכל זאת, בדיוק כפי שטענו חברי האופוזיציה אורי אוהד, ענת זנזורי וישראל פרידמן. גרינברג מפנה אצבע מאשימה לעבר משרדי הממשלה "שלא קיבלו החלטה בזמן".

בפוסט שכותרתו "עדכון בנוגע לארנונה", כותב גרינברג: "כפי שפרסמנו לפני מספר חודשים וגם בימים האחרונים, הוחלט כי העירייה תגיש בקשה למשרד הפנים ולמשרד האוצר, לאשר את הפחתת שיעור הארנונה ב-1.37%. כזכור, מדובר במדד שנקבע על ידי המדינה, והסמכות להפחתת הארנונה נתונה באופן בלעדי לשרי הפנים והאוצר. 

"עיריית פתח תקווה הייתה מבין הערים הראשונות שהגישו את הבקשה להפחתה במס הארנונה לשנת 2023. הבקשה הונחה על שולחנות השרים לפני מספר חודשים, והם היו רשאים לאשר או לדחות את הבקשה עד לתאריך ה-15.12. בשל העובדה, שהתקופה בה נדרשו השרים להכריע על פי החוק הגיעה לסיומה ועדיין לא הוקמה הממשלה החדשה, הבקשות של עיריית פתח תקווה וכן של רשויות אחרות טרם נחתמו על ידי השרים היוצאים. לכן, העירייה, כמו שאר הרשויות בארץ שביקשו את ההפחתה, תיאלץ להעלות את שיעור הארנונה ב-1.37%, בהתאם לדרישות החוק. יחד עם זאת, אנחנו לא הרמנו ידיים בנושא, ועם כינון הממשלה החדשה נדרוש את ההפחתה. 

"למרות תקופת אי היציבות במשרדי הממשלה, אני עדיין מאמין שבקשת העירייה צפויה להתקבל ברמת סבירות גבוהה. לכן, לא נרפה בנושא ונדרוש מהממשלה הנכנסת להכריע עם כינונה ובכפוף להוראות החוק. אני סבור, כי לנוכח ההתייקרות במשק, קבלת הבקשה להפחית בארנונה בעת הזו ולהקל על התושבים היא מחויבת המציאות ונדרשת יותר מתמיד.

"כל האמור לעיל אינו קשור להחזר ארנונת היתר שנגבתה בקדנציות קודמות בסך כ-15 מיליון שקל. כבר בימים אלה, העירייה מזכה את כל חשבונות הארנונה בכ-160 שקל. בנוסף, יוחזרו לתושבים גם הרווחים שנצברו בתאגיד המים מיתב בסך מיליוני שקלים. נמשיך לפעול להוזלת הארנונה גם ב-2023, לנהוג במדיניות כלכלית אחראית ולקדם את העיר בכל פרמטר שיידרש, בכל השכונות ובכל תחומי החיים", ציין גרינברג.