לראשונה זה עשרות שנים, גובש חזון העיר פתח תקווה לשבע השנים הקרובות, עד לשנת 2030. בעירייה מדגישים, כי חרף ההתעצמות המספרית, האורבנית והכוללת של העיר, לא היה לה חזון, שיהווה בסיס לפעילותה בהווה ובעתיד.

לאחרונה, הנחה ראש העירייה רמי גרינברג את האגף לתכנון אסטרטגי להוביל מהלך לקביעת חזון העיר לשנת 2030. בתום שלוש שנים של עבודה, שכללה מפגשים עם תושבים בעיר ומנהלים בתחומים השונים ברשות, התגבש חזון, המציג תמונת עתיד רצויה בתחומים השונים, הן ברמת הצהרת כוונות והן בהתייחסות מעשית לפרויקטים שונים.

גרינברג: "על בסיס ההבנה שפתח תקוה היא עיר בעלת מורשת מפוארת, שגדלה וצמחה לעיר מטרופולינית מובילה, קם חזון העיר שביסודו ההבנה, כי לצד המורשת ההיסטורית של העיר, אנו פועלים לקידומה ושגשוגה בכל תחומי החיים. פתח תקווה היא עיר המקדמת חינוך מיטבי, ספורט ותרבות, לצד מרכזי חדשנות, חינוך טכנולוגי, פיתוח קיימות ושמירה על איכות הסביבה. העיר משלבת בין שימור סיפורה ההיסטורי של אם המושבות לבין פיתוח עדכני בעיר חדשנית ומובילה. אני מודה לכל מי שלקח חלק בתכנון חזון העיר ומבטיח לכולם, שהחזון עבורנו הוא אבן דרך ותוכנית עבודה לקידום פתח תקוה, פיתוחה ושגשוגה, למען רווחת תושבי ותושבות העיר". 

כפי שמפרסמת העירייה, חזון העיר לשנת 2030 מבוסס על עשרה צירים מרכזיים: פיתוח מתחמים חדשים למגורים, התחדשות עירונית, עסקים, תעשייה והייטק, תחבורה בת קיימא, תרבות, חינוך, אורבניות תוססת, קהילה, קיימות, איכות סביבה ואיכות חיים.