מדי יממה במהלך חודש נובמבר נגנבו ברחבי העיר יותר משישה כלי רכב בממוצע. במהלך החודש דווחו התושבים על גניבת 186 כלי רכב. הטיעון לפיו מדובר במכת מדינה ובתופעה מוכרת בערים הסמוכות לקו התפר ולכביש 5, לא מרגיע את תושבי העיר, ובפרט את מי שכבר נפלו קורבן לגניבת רכבם. לדבריהם, במקרים רבים נאמר להם בפשטות מקוממת, כי רכבם עבר את המחסום ונמצא בשטחים, וכי למשטרה אין מה לעשות בנושא, וכל שניתן הוא להגיש תלונה ולדווח לביטוח. לדברי התושבים, מדובר בהתנהלות רשלנית ובלתי מקצועית של המשטרה. "גם אם הכול נכון, הדברים לא צריכים להיאמר בצורה כזאת. כל תלונה חייבת להיבדק", הם טוענים.

פתח תקווה מוגדרת כעיר מעבר, הממוקמת במרכז המדינה, אליה מתחברים צירי תנועה משמעותיים, כמו כביש מכבית (471), כביש חוצה שומרון (5), כביש סירקין (40) וכביש גהה (4), וכן דרכי גישה בתוך שטחים פתוחים, כמו בכפר מעש, כפר סירקין וכביש ראש העין. בשל כך, הפכה העיר ליעד מועדף על גנבי הרכב, שמכירים את דרכי המילוט ממנה. לרוב, הם מגיעים לעיר בקבוצות, כשהם מצוידים באמצעים מתוחכמים לנטרול מנגנוני האבטחה בכלי הרכב.

בחודשים האחרונים, הפכו גנבי הרכב לסיוט ממשי עבור תושבי העיר. גם מפקדת משטרת פתח תקווה הנכנסת סנ"צ רויטל קרקו חשה היטב את השטח וערה לנתונים. "מעבר למערך המצלמות של העירייה, אני לקראת רישות העיר במערכת עין הנץ", היא אומרת. "כבר עשיתי בדיקה מקיפה, כולל שיחה עם יחידת אתגר, כדי למגר את הרעה החולה הזאת על הציר המחבר בין כפר סבא, פתח תקווה ורנתיס. מצלמות הרשות המקומית לא מספיקות, ומערכת עין הנץ כמעט ולא קיימת בסביבת העיר. אנחנו חייבים לחזק את מערך האבטחה הטכנולוגית ולפעול לסיכול. זה נושא שנמצא על סדר יומה של התחנה".

מערכת עין הנץ היא מערכת ניטור כלי רכב הנמצאת בשימוש המשטרה. באמצעות טכנולוגיה מתקדמת לזיהוי מספר לוחית הרישוי ממצלמה, היא מאגדת כמות עצומה של נתונים ושולחת מידע והתראות בזמן אמת על מיקום כלי הרכב ומעקב אחר מסלולי הנסיעה שלהם. המטרה של סנ"צ קרקו היא, שהמערכת תאתר את כלי הרכב הגנובים ותאפשר שיגור התראה למשל"ט המשטרתי, שיבצע מעקב אחר מסלול הבריחה של גנבי הרכב, תוך פריסת מחסומים וביצוע מעצרים.