עיריית פתח תקווה פנתה לוועדת הגבולות במשרד הפנים, בבקשה רשמית לספח לתחום שיפוטה את השטחים הגובלים מדרום בכביש 471, לכיוון שכונת אחדות, כדי לאפשר את ההתחדשות העירונית באזור. בעירייה מבהירים, כי הוספת השטחים לגבולות הגיאוגרפיים של העיר תאפשר להקים מבני ציבור ולהכשיר שטחי ספורט ופנאי לרווחת התושבים. בהמשך לשורת החלטות שקיבלה הוועדה בנוגע לשטחים הסמוכים לציר 471, תצטרך הוועדה לקבוע את גבולות היישובים הסמוכים לכביש - פתח תקווה ויישובי המועצה האזורית דרום השרון.

לקראת ההכרעה שצפויה להתקבל בקרוב בנודע לשטחים אלה, נערכה השבוע  פגישה עם נציגי ועדת הגבולות, בהשתתפות בעלי הזכויות בקרקע ובכירים בעירייה. בפגישה, הדגיש ראש העירייה רמי גרינברג בפני נציגי הוועדה את החשיבות בכך, שהשטח המדובר יוצמד לגבולות הטריטוריאליים של פתח תקוה ולא יעבור למועצה האזורית דרום השרון.

גרינברג ומהנדס העיר איציק אוז'לבו ציינו כי השטח מיועד לתמיכה בהתחדשות העירונית בשכונת אחדות ובגידול הצפוי באוכלוסייה באזור, ולשם כך, העירייה מבקשת להכשירו לשימושים ציבוריים. גרינברג: "העירייה מקדמת בשנים האחרונות את ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות, ובכלל זה גם בשכונת אחדות. ההתחדשות מחויבת המציאות, ואנחנו מקדמים את הנושא, תוך דאגה לכלל הצרכים הנלווים. במסגרת זו, אנחנו פועלים מול משרד הפנים, כדי שהשטח שנמצא במחלוקת, דרומית לציר 471, יישאר בתחומי העיר, לטובת שימושים ציבוריים".