פתח תקווה נכנסה לראשונה לקבוצת הערים המובילות במדדי איכות החיים והגיעה למקום החמישי מבין 16 הערים הגדולות, כשגולת הכותרת היא שביעות רצון התושבים מהניקיון בעיר. כך עולה מסיכום נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2021, המתבסס על 86 מדדים במגוון תחומים. 

על פי הנתונים, פתח תקווה מובילה בשביעות רצון מהניקיון באזור המגורים, ובשיעורים נמוכים של תחושת בדידות ואפליה. מצבה של העיר היה טוב ב-32 מדדים לעומת הממוצע הארצי, בין היתר במדד שביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים (73.5% לעומת 60.9%), שהקנו לה את המקום הראשון מבין 16 הרשויות הגדולות.

בנוסף, על פי מדד "תחושת הביטחון ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשכה", הנמצא בקטגוריית ביטחון אישי, עולה כי פתח תקווה עומדת על 84%, גבוה מהממוצע הארצי, העומד על 82.9%. על פי מדד שביעות הרצון מהחיים, בפתח תקווה הנתון עומד על 91.2%, לעומת 89.3% בממוצע הארצי.

ראש העיר רמי גרינברג: "נתוני הלמ"ס מלמדים, שאיכות החיים בעיר טובה יותר ביחס לממוצע הארצי ברוב הפרמטרים המשמעותיים, ובכך פתח תקווה נכנסת לראשונה לקבוצת הערים המובילות. הנתון המשמעותי ביותר הוא העובדה שהעיר דורגה במקום הראשון ברמת שביעות הרצון מהניקיון, מה שמוכיח את המאמצים הרבים שהעירייה משקיעה בנושא. פתח תקווה בדרך להפוך למטרופולין החזק במדינה. נמשיך לפתח ולקדם כל פרמטר הנוגע לאיכות חיי התושבים בעיר".

למקום הראשון הגיעה ראשון לציון, שהובילה בשיעור המועסקים שתפקידם מאפשר קידום, בתחושת הערכה מבני המשפחה, בשיעורים הנמוכים ביותר של תחושת דיכאון ותחושת בדידות, ובשביעות רצון מהדירה, מאזור המגורים, מהפארקים והשטחים הירוקים באזור המגורים, ובשיעור המשתמשים באינטרנט. 

רחובות, שדורגה במקום השני, הובילה בשיעור המועסקים המרוצים מההכנסה שלהם ובאמון במערכת הבריאות. רמת גן דורגה במקום השלישי והובילה בשיעור המועסקים, במספר הנמוך ביותר של תמותת תינוקות, בתחושת הביטחון, בתוחלת החיים ובאמון במערכת המשפט.

כפר סבא, שאשתקד דורגה במקום הראשון מבין הערים הגדולות במדדי איכות החיים לשנת 2020, דורגה במקום הרביעי אחרי רמת גן, והובילה הפעם בהכנסה חציונית גבוהה ובשיעור הנמוך ביותר של משקי בית המשלמים עבור דיור 30% או יותר מההכנסה הכספית נטו. גם בשנה זו הצטיינה העיר באפס הרוגים בתאונות דרכים בעיר ובאיכות מי השתייה.

פתח תקווה, במקום החמישי, עברה ב-2021 לקבוצת הערים המובילות, עם ציון כולל גבוה במדדי איכות החיים, והיא מובילה בשביעות רצון מהניקיון באזור המגורים ובשיעור נמוך של תחושות בדידות ואפליה. גם נתניה עברה ב-2021 לקבוצת הערים המובילות, עם ציון כולל גבוה במדדי איכות החיים, והיא מובילה בשיעור הנמוך ביותר של עלות שירותי דיור לחודש.

עיר נוספת שעברה לקבוצת הערים המובילות, עם ציון כולל גבוה במדדי איכות החיים היא אשקלון, שדורגה שנייה בשורת מדדים - שיעור המועסקים, שתפקידם בעבודה מאפשר קידום, שביעות רצון מהפארקים והשטחים הירוקים באזור המגורים ובשביעות רצון מהחיים. אשדוד מדורגת שלישית ביכולת להתמודד עם בעיות, ומובילה באיכות מי השתייה.

תל אביב-יפו ממשיכה להוביל בשיעור התעסוקה, בשיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון, בשיעור המועסקים שתפקידם תואם את תחום לימודיהם, בשיעור הנמוך ביותר של חוסר שביעות רצון ממשך ההגעה לעבודה (על רקע עומסי התנועה הכבדים בכניסות לעיר, למגיעים מערים אחרות) וכן בשיעור הזכאות לבגרות, במעורבות אזרחית, אמון במערכת המשפט ובזולת, ונגישות למחשב.

חיפה מובילה בשביעות רצון מהעבודה, בצפיפות הדיור הנמוכה ביותר, בהשכלה על-תיכונית, בהשכלה גבוהה ובאמון בממשלה. באר שבע מובילה באיכות מי השתייה ובשיעור הנמוך ביותר של רעש חיצוני המפריע בדירה. חולון מדורגת שנייה באיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים, ומובילה באיכות מי השתייה. ירושלים מובילה בשיעור הפסולת שהועברה למחזור, בשיעור הנשים בניהול במגזר הציבורי, באיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים, בתחושת ביטחון בסביבה מקוונת ובאיכות מי השתייה.