מרדף מלווה בירי התרחש בערב שבת בשכונת אם המושבות, בעקבות דריסת שני שוטרים על ידי גנב רכב, בשעות שבהן צעירים ובני נוער רבים מסתובבים באזור. האירוע סיפק דרמה מטלטלת לתושבי השכונה, ובסופה גם סיפוק גדול לשוטרים ולבלשים, שהצליחו להתחקות אחר גנב הרכב, שנמלט רגלית מהזירה, ולעצור אותו בשטח פתוח סמוך לאצטדיון המושבה. את הגנב תפס מפקח של השיטור העירוני.

בבדיקה ראשונית התברר, כי החשוד, תושב קלקיליה, הבחין במהלך מנוסתו בשוטרי תחת פתח תקווה שהיו בשכונה. הוא ניסה לדרוס שניים מהם, תוך כדי ניסיון להימלט מהמקום עם הרכב הגנוב ופצע אותם קלות. מדובר בתפיסה שנייה של גנבי רכב באותו שבוע, אלא שבמקביל אירעו לא מעט גניבות כלי רכב בשכונות אם המושבות והדר גנים, כך שגם אם מתבצעת פעילות, היא לא מספיקה כדי למגר את התופעה.

כאמור, השוטרים ניהלו מרדף אחר החשוד עד לצומת שרגא רפאלי פינת רחוב נתן יהונתן, שם ביצעו לעברו ירי. החשוד, שנסע נגד כיוון התנועה, התנגש ברכב חונה ונמלט רגלית מהרכב. השוטרים דלקו בעקבותיו והצליחו בסופו של דבר לאתרו מסתתר בשיחים בשטח פתוח הגובל באצטדיון הכדורגל. הוא נלקח לחקירה, בסיומה נכלא. במוצ"ש הוארך מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

האירוע הזה מתווסף למעצר של כנופיית גנבי רכב מקלקיליה, שפקדו במהלך השבוע את שכונת הדר גנים. בתום מרדף שהתנהל אחריהם, הם נעצרו ונכלאו, ומעצרם הוארך בבית משפט השלום בפתח תקווה. הגנבים, כך עולה, הסתייעו בתושב שטחים שעובד במרכול מקומי, כדי לקבל מידע, וכך הגיעו לבצע את זממם.

אלא, שלבד מאותן שתי תפיסות של חשודים, אירעו בהדר גנים במהלך השבוע שעבר עוד כמה אירועים של גניבות כלי רכב. בלילה שבין רביעי לחמישי שעבר נגנבו שני כלי רכב מחניון משותף במתחם נחלים. במצלמות האבטחה נראים חמישה חשודים, כשהם מבצעים את הגניבות סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר, כמעט באין מפריע. 

במקרה נוסף, ביום שישי אחר הצהריים, לפני כניסת השבת, אירעה גניבה של כלי רכב ברחוב בגין 76, מול המקווה העירוני. בעקבות המקרה, הקים תושב השכונה ופעיל הציבור ירון קדושים קבוצת ווטסאפ של תושבים, במטרה לדווח על האירועים ולגלות ערנות, כדי לנסות ולמנוע אירועים של גניבות. אולם, במהלך סוף השבוע אירעו שוב מספר גניבות של כלי רכב בשכונה.