שלב תכנון הפארק גאון הירקון פתח תקווה יחל בקרוב. בהשקעה הנאמדת בכ-11 מיליון שקל, מקדמות העירייה, רשות הטבע והגנים וחברות קדישא תל אביב ופתח תקווה את פרויקט גאון הירקון. כמחצית ההשקעה תגויס על ידי הקרן לשטחים פתוחים.

במסגרת קידום הפרויקט, יחל בקרוב התיכנון המפורט לפארק, שעתיד לקום בשטח שמדרום לכביש 5, בין בית העלמין ירקון לאפיק הירקון. מדובר בפארק המשתרע על מקטע שאורכו כ-5.2 קילומטרים, המצטרף לרצף עתידי של פארקים שיפותחו במרחב הירקון בצפון פתח תקווה, והנמצא בלב האזור המטרופוליני הגדול בישראל.

במסגרת הפיתוח, יבוצע שיקום לבתי גידול לחים (בריכות חורף) והנגשתם לציבור, שיקום נופי וכן הקמת שבילי אופניים והליכה. בעירייה מציינים, כי "השטח הפתוח בסביבת הנחל ינוצל לשיפור תפקוד מסדרון הניקוז של אזור מורד נחל הירקון באירועי הצפה חריגים. יעד זה יושג על ידי פיתוח נופי של רצועות הנחל והמדרונות הסמוכים אליו. הפארק עתיד להתחבר לבריכת החורף שמצפון לשכונת הדר המושבות ולפארק המטרופוליני פתח תקווה, שישתרע על פני כ-10,000 דונם לאורך הירקון". 

ראש העירייה רמי גרינברג: "נחל הירקון מהווה פנינת טבע ייחודית בתוך סביבה אורבנית, ולכן קיימת חשיבות רבה לפתח את סביבת הנחל ולהנגישו לציבור הרחב. במסגרת זו, אנחנו מקדמים את פרויקט גאון הירקון, המצטרף לשורה של פרויקטים שמקודמים באזור, כמו פיתוח הפארק המטרופוליני והנחלים הסמוכים, פיתוח בריכת החורף ופיתוח שבילים ומבואות שיחברו את שכונות המגורים למרחב הפתוח ולירקון. פרויקטים אלה יהוו מוקדי בילוי ופנאי משמעותיים ויימשכו לפארק מבקרים רבים וחובבי טבע".