לאחר שוועדת השרים בממשלה היוצאת לא דנה בבקשת העירייה לבטל את העלייה הקבועה בתעריף הארנונה, פנה ראש העירייה רמי גרינברג לאחר השבעת הממשלה לשרים הנכנסים, שהנושא בסמכותם, בבקשה לאשר את בקשת העירייה להפחתת תעריף הארנונה. בשבוע שעבר שיגר גרינברג מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר הפנים אריה דרעי, בבקשה לאשר את בקשת העירייה להפחתת תעריף הארנונה ב-1.37%.

בעירייה מבהירים, כי "מדובר בתעריף 'הטייס האוטומטי', אותו המדינה מבקשת לעלות באופן גורף לכל הרשויות. על פי החוק, כל שינוי בתעריף הארנונה מחייב אישור של שרי הפנים והאוצר. בשל העובדה שהשרים היוצאים לא הכריעו בסוגיה עד לפקיעת המועד הקבוע בחוק (15.12.22), כלל הבקשות של הרשויות השונות לא התקבלו. יצוין, כי עירית פתח תקווה הייתה מבין הרשויות הראשונות שביקשו להפחית את הארנונה, והבקשה מונחת על שולחנות השרים כבר מספר חודשים".

במכתבו מציין גרינברג, כי "לנוכח ההתייקרויות במשק, קבלת הבקשה להקל על התושבים היא מחויבת המציאות ונדרשת יותר מתמיד. לצערי, לא ניתנה הכרעה בנושא עד התאריך המוסכם בחוק, ובקשתה של עיריית פתח תקווה, כמו גם של רשויות אחרות, לא התקבלה" .

משכך, מבקש ראש העירייה מהשרים הרלוונטיים לדאוג למציאת מתווה משפטי חוקי, שיאפשר לקבל את בקשת העירייה, חרף העובדה שחלף המועד בו נדרשו השרים היוצאים להכריע. בבקשתו, מציין ראש העירייה, כי תקציב העירייה לשנת 2023 יעמוד על כ-2.37 מיליארד שקל ויציג גידול משמעותי של כ-300 מיליון שקל, שהם כ-14% יותר מהתקציב אשתקד. התקציב משקף יותר השקעות בתחומי החיים השונים, יותר פיתוח והתחדשות, בין השאר באזורי העסקים בעיר. לטענת גרינברג, הגידול בתקציב מאפשר את הפחתת תעריף הארנונה בשנת 2023.