תופעת גניבות הרכב הפכה בשנה האחרונה למכת מדינה, ופתח תקווה נחשבת לאחת הערים הבולטות, כשמדי חודש נגנב בעיר מספר עצום של כלי רכב. הקרבה לדרכי המילוט ולצירים המרכזיים, בהם כביש גהה (4), כביש חוצה שומרון (5), כביש 40, כביש 6 וכביש מכבית (471), שמקלה על גנבי הרכב המגיעים בעיקר משטחי הרשות, אחרי שאספו מודיעין, ועוזבים את העיר עם מספר רכבים שגנבו בכל לילה.

לתושבי הדר גנים, שסובלים לא מעט ממכת הגניבות, זה נמאס. בשבועות האחרונים התארגנו תושבי השכונה, בהנהגת פעיל הציבור ירון קדושים, והקימו את משמר השכונה, במטרה לסייר ברחובות בשעות הלילה ולדווח למשטרה על כל תנועה חשודה. גם ראש העירייה רמי גרינברג סבור שמדובר בתופעה, שהמשטרה לא מצליחה להתמודד איתה בכוחות עצמה. השבוע הוא הנחה לקדם תוכנית אבטחה מקיפה ומשמעותית, שתאפשר פריסת מחסומי אבטחה עירוניים ביציאות מהעיר בשעות הלילה, כדי להתמודד עם תופעת גניבת הרכבים.

ביום ראשון התקיימה ישיבת היערכות, במהלכה הנחה גרינברג את מנהל אגף הביטחון בעירייה יריב סנדלון לקדם תוכנית עבודה, שתביא להתמודדות עם התופעה. במסגרת התוכנית, יבחן אגף הביטחון אפשרות להצבת מחסומים ביציאות מן העיר בשעות הלילה, המאוישים בסיירי ביטחון של העירייה. המדובר בפרויקט שאמור לקבל את אישור המשטרה טרם הצבת המחסומים, שכן המשטרה היא האמונה על הטיפול בנושא ועל סגירת צירי תנועה. 

בנוסף, העירייה ממשיכה בתגבור מערך הסיירים העירוני, כפי שמורגש בחודש האחרון בכל רחבי העיר ובשכונות המועדות בפרט. במסגרת זו, נראים לאחרונה לא מעט כלי רכב של השיטור העירוני כשהם עורכים סיורים ליליים בשכונות ברחבי העיר. גרינברג: "העירייה פועלת בכל הגזרות כדי לתגבר את פעילות המשטרה ולתת מענה כנגד תופעת גניבת הרכבים. לצד פעילות המשטרה, תגברנו את מערך הביטחון ואנחנו מבצעים פעילות סמויה וגלויה, שכבר הניבה מספר תפיסות". 

לדבריו, "לצד הפעילות השוטפת, גורמי הביטחון ברשות הונחו לקדם אישור להצבת מחסומים מאוישים ביציאות מהעיר במהלך שעות הלילה ובכל ימות השבוע. נמשיך לעשות כל שבאחריותנו ואף מעבר לכך, כדי להביא למיגור התופעה בהקדם. מדובר במערך ענק, שאין ספק שייתן מענה משמעותי. לא נחסוך במשאבים כדי לתת לתושבי ותושבות העיר את הביטחון הנדרש".