מאז תחילת השנה הנוכחית סובלים תושבי פתח תקווה מתופעה שככל הנראה תתגבר עד פורים - השלכת נפצים מחרישי אוזניים, הנשמעים כקולות ירי וגורמים לבהלה בקרב הציבור. בעירייה החליטו להיאבק בתופעה ולקנוס את משליכי הנפצים, רובם נערים.

לאחרונה התרבו התלונות שהגיעו למוקד 100 של המשטרה ולמוקד 106 של העירייה בגין מטרד הרעש הזה, ובעירייה החליטו לתגבר את פעילות האכיפה כנגד המשתמשים בנפצים, כדי למנוע מטרדי רעש. כחלק מהפעילות למיגור התופעה, יפרוס אגף הביטחון של העירייה יותר מאבטחים, לצד סיורים רגליים ורכובים במקומות המועדים לפורענות ומהווים מוקד למטרדי הרעש. בעירייה מציינים, כי "עשרות צוותים עירונים פועלים בשעות הערב והלילה כדי לתת מענה לתופעה המטרידה. בהתאם לכך, גורמי הביטחון הונחו לקדם אכיפה חסרת פשרות בנושא, לצד הסברה מקיפה במוסדות החינוך ובכלל הפלטפורמות העירוניות, שתבוצע על ידי מנהל החינוך בעירייה".

ראש העירייה רמי גרינברג: "העירייה תמשיך לתגבר את פעילות האכיפה בשעות הערב והלילה ותנקוט בכל האמצעים החוקיים כדי לטפל בתופעה זו. מי שייתפס - ייקנס . מדובר בדבר מסוכן, שהשימוש בו גובה מידי שנה פציעות בדרגות חומרה שונות, ועל כן אנו קוראים לציבור ובפרט להורים, לשוחח על חומרת הנושא עם ילדיהם ולהסביר על הסכנות הטמונות בשימוש בנפצים. כאמור, העירייה תאכוף נושא זה גם מול המשווקים של המוצרים המסוכנים. השמירה על איכות חיי התושבים היא בראש סדר העדיפות העירוני, ונעשה מה שנדרש כדי לשמור ולשפר את איכות החיים בעיר".