כשנתיים אחרי שהעירייה הגישה את התנגדויותיה לפרויקט סירקין ב', במסגרתו עתידות להיבנות 4,000 יחידות דיור במתחם בסיס סירקין, ושנה אחרי שהעירייה הציגה את התנגדותה לפרויקט עד להסדרת מענה תחבורתי באזור, חתמה העירייה על הסכם גג עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), לפיו היא תקבל כמיליארד שקל לקידום פרויקטים ברחבי העיר, בתמורה להסרת התנגדותה.

ראש העירייה רמי גרינברג חתם לאחרונה על ההסכם, לפיו יוגשו כבר בימים הקרובים תוכניות להקמת 15,000 יחידות דיור בסירקין, בנוסף למגדלי תעסוקה באזור קריית אריה וכן למגורים ותעסוקה באזור ירקונים, כתנאי לקבלת הכספים. זו הסיבה, שביום ראשון הודיעה העירייה על אישור הרשאות תקציביות במאות מיליוני שקלים לטובת המשך פיתוח העיר, כשהיא מסתירה לכאורה את הסכם הגג עליו חתמה עם רמ"י, שיותיר את תושבי הדר גנים לבד בהתנגדותם לתוכנית סירקין.

בכך, למעשה, תקדם העירייה את אישור התוכניות שיוגשו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בתמורה לכספים שיועברו אליה לטובת מגוון פרויקטים ברחבי העיר, ביניהם צומת סירקין, מחלף שעריה, כביש 40 , כביש עוקף עמישב, מחלף עמישב, השלמת פיתוח פארק אוחיון, שדרוג צמתים ופתרונות תנועתיים בתוואי הרכבת ובניית שני גשרים להולכי רגל ורוכבי אופניים - האחד ברחוב הרב מלכה, מרחוב מבצע דקל לאגם המלאכותי בפארק אוחיון, והשני הוא גשר גרניט בשכונת אם המושבות. 

גרינברג: "פתח תקוה נמצאת בתנופת פיתוח, המורגשת ברחבי העיר. במסגרת זו, אנו מקדמים מגה פרויקטים שמשנים את פני העיר ומעצימים אותה לרמות גבוהות ביותר בכל תחומי החיים. מדובר בפרויקטים משמעותיים מאוד, שיאפשרו את הקמת הפארק המטרופוליני בירקון וכן פרויקטים תנועתיים שיבטיחו קישוריות מיטבית לכל חלקי העיר. אני מודה לכל הגופים שנרתמו לנושא החשוב, לטובת תושבי פתח תקוה".