פעילותה של המשטרה לסיכול אירועים פליליים, במסגרת מאבקי הכוח בין גורמי הפשיעה בעיר, הובילה בשבת בצהריים לאיתור אקדח טעון שהוסלק בשטח פתוח בשכונת יוספטל בעיר. האקדח הוסלק סמוך לבנייני מגורים, מרכזים קהילתיים, גני ילדים ובית כנסת.

מדובר באקדח שהיה מוכן לפעולה והוחזק בניגוד לחוק. במשטרה מיהרו לשלוח את האקדח למעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) של המשטרה, במטרה לנסות ולאתר עליו דגימותDNA , טביעות אצבע וכדומה, כדי לאיתור חשודים העומדים מאחורי הסלקתו. במשטרה ציינו, כי "האקדח נמצא על ידי בלשי תחנת פתח תקווה ולוחמי יס"מ, שביצעו באזור פעילות מבצעית מוגברת, במסגרת המאבק חסר הפשרות בגורמים עברייניים בעיר, המחזיקים בניגוד לחוק באמצעי לחימה. במהלך הפעילות, חשפו השוטרים, בסיוע יחידת הכלבנים של מחוז מרכז, את האקדח הטעון.

"חבלני המשטרה סרקו את המקום ובחנו את פריטי האמל"ח, על מנת לוודא שלא נשקפת סכנה נוספת לציבור, ובסיום הסריקה הועברו כל המוצגים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה. תפיסת אמצעי הלחימה, מצטרפת לשורה של הישגים מבצעיים משמעותיים למען שלום הציבור הנורמטיבי, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז נגד מחוללי הפשיעה".