אחת התופעות שמטרידות את המשטרה, את תושבי ישראל בכלל ואת תושבי פתח תקווה בפרט, היא מכת גניבות הרכב. את שנת 2022 סיימה פתח תקווה במקום הראשון והמפוקפק עם מספר גניבות כלי הרכב הגדול ביותר. 1471 רכבים, שהם כ-9% מסך גניבות הרכבים בישראל - נגנבו בעיר בשנת 2022, לעומת 834 בשנת 2021. 

לתחושת היעדר הביטחון של תושבי העיר מצטרפת העובדה, במרבית המקרים מדובר בתושבי השטחים, שמגיעים לתחומי מדינת ישראל תמורת תשלום שנע בין 500 ל-1,000 שקל בגין כל רכב שהם גונבים ומעבירים לשטחים. הגנבים מטילים אימה על התושבים וברוב המקרים מצליחים להימלט לשטחי הרשות עם מבוקשם, תוך שהם מסבים נזק כבד.

בשבוע האחרון פעלו שוטרי מרחב שומרון למיגור התופעה. בתוך 36 שעות, תפסו השוטרים 10 כלי רכב גנובים מאזור המרכז. הפעילות המבצעית היזומה הובילה למעצרם של שמונה חשודים, כולם תושבי אזור השומרון. שניים מהרכבים נגנבו מפתח תקווה ונתפסו על ידי שוטרי מרחב שומרון. 

מחקירה ראשונית עולה, כי שני המקרים האחרונים התרחשו ביום ראשון בצהריים, שעה שהשוטרים תפסו על חם שני גנבי רכב במודיעין עילית, על ציר 446, כשהם נוהגים ברכבים שנגנבו זמן קצר קודם לכן מהעיר מודיעין הסמוכה. המקרים הללו התווספו לשמונה מקרים מסוף השבוע האחרון, במהלכו תפסו שוטרי מרחב שומרון על חם שישה גנבי רכב כשהם נוהגים ברכבים שגנבו באזור המרכז.

הגנבים, תושבי השטחים שחלקם קטינים, נעצרו בתום מרדף אחריהם, לאחר שעוררו את חשדם של שוטרים שנפרסו במחסומים יזומים. שני גנבי רכב הצליחו להימלט רגלית לאחר שפרקו מהרכבים בעקבות המרדף המשטרתי, והצליחו לחזור לשטחי הרשות בטרם נעצרו. בין הרכבים שנתפסו שניים מפתח תקווה, שניים מראשון לציון, שניים מרמלה, אחד מכפר סבא ואחד מראש העין.

כעת נערכים במשטרה להגשת כתבי אישום בהליך מהיר ומעצר החשודים עד תום ההליכים. ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה תמשיך במאבקה הנחוש והבלתי מתפשר נגד כנופיות גנבי רכב המנסות לפגוע בביטחונם וברכושם של התושבים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".