בתום מכרז שבו היו שותפים התושבים והחברה לפיתוח העיר, נבחרו המציעים המועדפים להשכרת שישה שטחי מסחר, על פי תמהיל עסקים שנקבע בתיאום עם תושבי השכונה. מהחברה לפיתוח והעירייה נמסר, כי בין העסקים שנבחרו קפה בייקרי BREADCLUB מקבוצת רשת לנדוור, מינימרקט של רשת 7 אקספרס, חנות פירות וירקות, חנות ממתקים וצעצועים של רשת  Sweet&Toys, מעדניית פיצוחי ירושלים ומעדני צדקיהו משוק מחנה יהודה ופיצרייה של רשת ביג אפל. 

ראש העירייה רמי גרינברג: "הקהילון בנווה גן הוקם במודל יזמי ייחודי, המשתף את הציבור ועונה על צרכיו. זהו מודל לחיקוי לרשויות אחרות בארץ. הקהילון יביא בשורה חדשה לתושבי השכונה, ילדים ומבוגרים. מרכזים מסחריים הפכו להכרח בסיסי, בעיקר בשכונות הלוויין החדשות, שבהן עשרות אלפי תושבים". 

מהעירייה נמסר, כי הקהילון בנווה גן, הוא מרכז מסחרי-קהילתי חדש וחדשני, הכולל מבנה בן שתי קומות בשטח של כ-1,260 מ"ר, כשקומת הקרקע מיועדת למסחר והקומה שמעליה לשימושים ציבוריים. בניית הקהילון עתידה להסתיים בחודשים הקרובים. 

יצוין, כי את המודל החדשני יזמה החברה לפיתוח העיר, כמודל ייחודי להקמת מרכזים מסחריים בשטחים עירוניים. במסגרת המודל, החברה לפיתוח העיר בונה, מנהלת ומתפעלת את המבנה למספר שנים, והרווח מהפרויקט משמש לצרכי ציבור ולא מופנה ליזמים פרטיים. הרווחים מהפעילות היזמית מופנים להשקעות נוספות בתושבי העיר, שהם המרוויחים הגדולים מהמודל החדש. הקהילון בנווה גן הוא פיילוט ברמה הארצית.

מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה לירון גולדנברג: "המיזם הייחודי צועד קדימה ועולה לשלב האחרון, לפני פתיחתו, עם בחירת העסקים המרכזיים שיפעלו בקהילון. הקפדנו על תמהיל מגוון, שיאפשר לתושבים מגוון רחב ואיכותי של אפשרויות בילוי וקנייה מתחת לבית. בחודשים הקרובים תסתיים הבנייה, המבנה יאוכלס והעסקים שיפעלו בו ייפתחו".