סאגת העתירה של יו"ר ועדת הביקורת וחבר המועצה גנאדי בורשבסקי נגד העירייה ומספר בכיריה הגיעה סוף סוף לסיומה. שנה ושמונה חודשים לקח לעירייה ולעומד בראשה רמי גרינברג להודיע לבית המשפט העליון שהחליטו שלא לערער על פסיקת בית המשפט המחוזי לטובת בורשבסקי מיוני 2021. על פי הפסיקה, על העירייה, ראש העירייה, חברי המועצה ניבה קפלן וסרחיו גולצמן ומבקרת העירייה תהילה דומב, לשלם לבורשבסקי 25 אלף שקלים.

העירייה החליטה למשוך את הערער לאחר שבית המשפט הבהיר לה כי מדובר בעתירה שאם תידון תתייחס לנושאים תיאורטיים, שכן מדובר בחלוף זמן מאז התקבלו ובוצעו אותן פעולות נשוא העתירה.

כזכור, בורשבסקי עתר בשעתו על עצם זימונה וכינוסה של ועדת הביקורת של מועצת העיר שהוא עומד בראשה וזאת מבלי שהשתתף בישיבה בפועל. באותה ישיבה התקבלו החלטות ללא דיון ואלו הועברו למועצה שאישרה אותם גם היא ללא דיון מעמיק ומקדים. מדובר למעשה בדוח ביקורת לשנת 2016 וכן שני דו"חות של משרד הפנים לשנים 2016-2019 . 

אותה ישיבה, כך עולה, התנהלה בזום וזאת ללא הסכמתו של בורשבסקי יו"ר הוועדה וחרף העובדה שזימן את הישיבה לאולם המועצה. בית המשפט קבע אז כי הסמכות לזמן את הישיבה נתונה בידי העותר בורשבסקי המכהן כיו"ר ועדת הביקורת. 

השופט של המחוזי קיבל את העתירה וקבע כי הישיבה התכנסה והתקיימה שלא כדין וכל שנעשה בה אינו תקף. השופט הנחה את הנתבעים וחייב אותם להתייצב לישיבת ועדה חדשה, זאת במקביל לתשלום הוצאות משפט של העותר. 

בעקבות ההחלטה הגישה העירייה והעומד בראשה ערר לבג"צ, אלא שכאמור בשבוע שעבר משכו את הערר. מאחר ולא התקיים הדיון, שופטי בג"צ דחו את בקשת חבר האופוזיציה לשלם לו הוצאות שכר טרחה. 

חבר האופוזיציה גנאדי בורשבסקי, התייחס: "בית המשפט דחה את העתירה של העירייה וזרק אותה מכל המדרגות. שוב השפלה לעירייה שגררה אותי לבית המשפט, אחרי שהפסידה במחוזי והציבור ישלם את הוצאות המשפט. אם רק היו מחייבים את ראש העירייה במימון ההוצאות מכיסו מרבית העתירות לא היו מגיעות לפתחו של בית המשפט כלל".

רמי גרינברג ראש העירייה סיכם: "דווקא הבקשה של בורשבסקי לקבלת הוצאות משפט נדחתה על ידי השופטים. שום דבר לא השתנה ומה שאישרנו באותה ישיבת ועדה תקף וחוקי. השופטים ציינו שבפועל הדיון בערעור התקיים אחרי שנתיים והכל כבר התקדם ולכן זה הופך לתיאורטי, כך שאין טעם לדון".