כשבועיים לאחר שהעירייה פרסמה מכרז לתפקיד סגן מנהל אגף בתחום הפיקוח הרב תכליתי באגף הביטחון, החירום והפיקוח, כשהיא נמנעת מלדרוש כתנאי סף היעדר רישום פלילי, פרסמה העירייה מכרז לתפקיד מנהל מחלקת תפעול החנייה, ושם עמדה על כך שבתנאי הסף יתווסף אישור על היעדר רישום פלילי. 

המהלך הזה, שנראה כמעשה תמים לכאורה, היה עובר בשלום אלמלא הזוכה במכרז הראשון היה ע.ז. (שמו המלא שמור במערכת א.ח), שבעת הגשת מועמדותו לתפקיד היה מצוי בתוך הליך פלילי, ובימים אלה עניינו עדיין תלוי ועומד בפרקליטות לצורך החלטה אם להגיש נגדו כתב אישום. בירור פשוט במחשבי המשטרה היה מעלה את העובדה כי התיק מצוי בבירור דין.

עוד נתון שצריך להיבדק קשור לשינוי, שככל הנראה בוצע בשם משפחתו של העובד שהוחלף מז' לס'. רק בעקבות פניית המקומון פתח תקווה, החלה העירייה בחקירת הנושא. בדיקה מעמיקה העלתה שנתוניו של הזוכה היו מרשימים ועלו לכאורה על שאר המועמדים, אלא שמרבית חברי ועדת המכרזים לא ידעו על הרישום הפלילי והנסיבות שבגינן סיים את עבודתו במשרד ממשלתי ימים ספורים לפני כן.

המכרז לתפקיד פורסם ב-24 בנובמבר אשתקד. בעירייה טוענים, שמשרד הפנים אינו מחייב הצגת סעיף על היעדר רישום פלילי בתחום האמור, אלא שמשרד הפנים מציין כי בתפקידים בכירים, ברמה של סגן מנהל אגף, רשאית היועצת המשפטית של העירייה לדרוש מסמך שכזה, באם הנושא מובא לידיעתה, במסגרת תיקון חוק המידע הפלילי שעודכן לאחרונה. לפי תשובת העירייה, איש לא פנה למחלקה המשפטית לפני פרסום המכרז והסעיף שהושמט במכוון או שלא, היה מונע את השתתפותו של הזוכה במכרז. השאלה היא, איך קרה שלתפקיד אחר, בדרגה פחותה יותר, הציבה העירייה דרישה להיעדר רישום פלילי, שבועיים בלבד לאחר פרסום המכרז לסגן מנהל האגף. 

חשוב להדגיש, כי אין מערער על מקצועיות הזוכה במכרז, אלא על העובדה שהגיש את מועמדותו לתפקיד בשעה שנחשד בעבירות של הפרת אמונים, מרמה, הוצאת מידע ממחשבי המשרד לביטוח לאומי ולקיחת שוחד. יתרה מזו, הוא שהה במעצר, כששופטת בית משפט השלום בירושלים מאיה אב גנים ויינשטיין מציינת, בין השאר, כי "לא ניתן להמעיט מחומרתן של העבירות" והורתה על הארכת מעצרו.

הפרשה שבגינה סיים את תפקידו בביטוח הלאומי העלתה חשד, לפיו העביר פרטים אודות אזרחים, תוך ניצול נגישותו למחשבי הביטוח הלאומי, לידי חוקר פרטי בתמורה לשוחד לכאורה. בשל כך, סיים את עבודתו בביטוח הלאומי ומיד במקביל התמודד וזכה בתפקיד בעירייה. מהפרקליטות נמסר: "התיק נמצא בימים אלה בבחינת הפרקליטות".

גורם בכיר בעירייה: "זו פרשה שחייבת להיבחן על ידי מבקרת העירייה, על כל השלכותיה". מהעירייה נמסר: "פרסום המכרזים נעשה בהתאם להנחיות משרד הפנים, שמגדיר עבור אילו תפקידים יש צורך בדרישה להיעדר רישום פלילי. משרד הפנים לא הגדיר דרישה זו עבור המכרז לתפקיד סגן מנהל אגף פיקוח רב תכליתי. זאת, בשונה מתפקיד מנהל מחלקת תפעול חניה, בו המועמד נדרש להציג היעדר רישום פלילי. על כל פנים, למרות שלא נפל פגם בהליך קבלת העובד, המידע החדש שהתקבל ייבחן במישורים המתאימים".