הישג מרשים לבית הספר השש-שנתי אחד העם ולפתח תקווה. חתן התנ"ך הארצי לנוער לשנת תשפ"ג הוא עומר קדר, תלמיד כתה ט' בבית הספר. החידון נערך ביום רביעי בשבוע שעבר בהיכל התרבות יגאל אלון בצפת, במעמד מנהלת מחוז הצפון, ד"ר אורנה שמחון ומנהל מנהל חברה ונוער חגי גרוס. בהמשך יעבור קדר יעבור מבחן מקדים לקראת חידון התנ"ך העולמי, שיתקיים ביום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. 

כמדי שנה בתקופה זו מקיים משרד החינוך תחרות מחוזית ולאחר מכן תחרות ארצית בבקיאות בתנ"ך. ארבעת הזוכים עולים לשלב הבחינה המוקדם, שלאחריו ייקבע אם יעלו לשלב הגמר בחידון התנ"ך העולמי. קדר הצליח להדהים את הבוחנים וזכה בתואר חתן התנ"ך המחוזי, חרף היותו מזרם החינוך הממלכתי, כשהוא מנצח בדרך יריבים לא קלים בכלל.

אלא שבכך לא הסתיים חלקו בתחרות, שכן הצעיר המבריק הדהים את השופטים גם במסגרת התחרות הארצית וקצר את התואר המרשים חתן התנ"ך הארצי לנוער. במשרד החינוך מציינים, כי 16 מתמודדים ומתמודדות מכל רחבי הארץ התחרו על התואר חתן/כלת חידון התנ"ך בבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים. המועמדים נבחרו לייצג את מחוזותיהם לאחר שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר בחידונים המחוזיים.

על פי המתכונת הקבועה, הזוכים יתמודדו במבחן מקדים במסגרת מחנה התנ"ך העולמי, והעולים ייצגו את מדינת ישראל בחידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות ויתמודדו על התואר חתן או כלת חידון התנ"ך העולמי. השנה, הוקדש החידון להאדרת השפה העברית, ולכן אבשלום קור ישוב להנחות את החידון באופן חד-פעמי.

שר החינוך יואב קיש: "אני מברך כל תלמיד ותלמידה שמתמודדים בחידון התנ"ך ומפגינים ידע ובקיאות בנושאים השונים. התנ"ך הוא הבסיס לקיומנו וזהותנו כעם, ולכן העמקה בתנ״ך ולמידה שלו היא מבורכת וחשובה. לאורך ההיסטוריה אנו עדים לכך שהתנ"ך מהווה חלק משמעותי בחיבור שלנו לשורשים ולהיסטוריה היהודית. עלינו לשמור על כך ולהמשיך מסורת רבת שנים זו. מאחל הצלחה רבה לכלל המתמודדים בחידון".