קצת פחות מארבע שנים אחרי שהעירייה השיקה יחד עם עמותת מיתר טקס הנחת אבן פינה ל"משכן השירים", שבינתיים לא התקדם דבר בעניינו, מכריזה העירייה על הקמת יער השירים בסמוך לבריכת החורף, שהכניסה אליה היא מרחוב בן חור ורבקה גובר בשכונת אם המושבות. 

ההכרזה של העירייה והעומד בראשה רמי גרינברג מתייחסת לשלב הפיתוח של הפארק המטרופוליני ירקון, שישתרע על פני כ-10 אלף דונם. על פי הפרסומים, מדובר גם הפעם בפרויקט בשיתוף עמותת מיתר ואיגוד מלחיני ישראל, הכולל נטיעת כ-250 עצים, הקמת רחבת כניסה מזמינה, מבואות גישה למוקדים שונים במרחב, שבילים מונגשים ומוקדי התכנסות, מתחמי ישיבה מוצללים ועוד.

על פי התוכנית שהתגבשה בין עמותת מיתר למנהל התרבות בעירייה, בראשותה של סגנית ראש העירייה עידית ישראלוב לוין, במסגרת נטיעת יער השירים, המבקרים יוכלו להיחשף למידע אודות שירים ישראלים שונים ויוצרים מוזיקאליים, בעזרת שלטי הסבר שיוצבו במרחב, כשהתכנים שיוצגו אודות הזמר העברי יקבעו על ידי ועדה אומנותית מיוחדת. בנוסף, המתחם ישמש לאירועים אקולוגיים וכמוקד התכנסות לסיורים לימודיים של בתי הספר השונים בעיר. 

כזכור, במאי 2019 התקיים טקס הנחת אבן פינה למשכן השירים, אלא שבינתיים התברר שהפרויקט שאמור היה להיבנות על שטח ציבורי ברחוב המפלסים בקריית אריה, סמוך לצומת העיפרון, הוקפא למעשה, לאחר שהתברר כי ההקצאה לשטח אינה ישימה על פי חוות דעת משפטיות, שכן מדובר בעסק כלכלי וכי העירייה אינה רשאית להעמיד את המגרש להקצאה ובוודאי שלא להשתתף במימונו.

לנוכח הדחייה, קמה היוזמה החדשה במסגרת תוכנית פארק הירקון, שתקשר בין הגן הלאומי תל אפק לגני יהושוע בתל אביב. במסגרת זאת, מתוכנן לקום פארק חדש בין גדות נחל הירקון לתוואי דרך אם המושבות. זאת, בהמשך לשטחי הטבע הקיימים לאורך נחל הירקון. 

התוכנית מציעה מגוון אפשרויות בילוי ופנאי, כמו נקודות תצפית, מדשאות, גשרים, שבילים לאופניים והולכי רגל וכן מסעדות ובתי קפה, מגרשים ומוקדי ספורט, אזורים לאירועים ופיקניק, פארק שעשועים, חניות נוחות ועוד. במסגרת התוכנית, יותוו מסלולי גישה אל הפארק וממנו לעיר. בנוסף, התוכנית מציעה פיתוח נרחב של גדות נחל שילה ונחל מזור העוברים בתחומי הפארק, וכן פיתוח מערכת ניקוז עירונית שתמנע הצפות בימים סוערים. כמו כן, התוכנית שמה דגש על שימור מערכות ובתי גידול טבעיים וכן שיחזור ושימור אתרי המורשת הקיימים באזור.

ראש העירייה רמי גרינברג: "פתח תקווה משנה את פניה בכל תחום. במסגרת ההתחדשות המקודמת, יוקמו גם שטחים ירוקים לנופש ופנאי לרווחת תושבי העיר. תוכנית פארק הירקון תעלה את הדימוי העירוני, תאפשר ריאה ירוקה בהיקף משמעותי ותציב את פתח תקווה כעיר מטרופולינית ומובילה. הפארק יהווה מוקד משיכה לתיירים וכר נרחב לפעילויות פנאי ייחודיות. במסגרת הפרויקט, יחל בקרוב פיתוח יער השירים, שיהווה מוקד לימודי בטבע ונקודת פנאי ירוקה נוספת עבור התושבים".