אמש (שני) בוצע מבצע השתלות בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בעקבות המעשה האצילי של משפחת די, שאיבדה את שתי בנותיה – מאיה (20) ורינה (15) ואת אם המשפחה לוסי (48) ז"ל בפיגוע הטרור הרצחני השבוע בבקעת הירדן. במהלך הלילה הושתל לבה באישה בת 51, הכבד בגבר בן 25 ושתי הכליות בגברים בני 58 ו-39. ריאותיה הושתלו בבת 58 בבית החולים שיבא.

למבצע ההשתלות האדיר התגייסו רבים בבית החולים, בהם מתאמות השתלות, אחים ואחיות בחדרי הניתוח, רופאים מרדימים, סניטרים, אנשי מעבדה, אנשי מחלקת הרנטגן, הפתולוגיה ועוד. מושתלת הלב ליטל ולנסי בת ה-51, שסבלה זמן רב מאי ספיקת לב קשה מספרת: "פעולה פשוטה כמו לעלות מדרגות, הייתה עבורי בלתי אפשרית". 

במושתלת הלב טיפלו מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון ד"ר טוביה בן גל ורופא בכיר ביחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי ד"ר בן בן-אברהם. אליהם התלוו מנהל היחידה להשתלות בית חזה במערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון פרופ' ירון ברק ומנהל מערך ניתוחי לב וחזה פרופ׳ דן ערבות. 

פרופ' ערבות: "מדובר בלב שני שאנחנו משתילים בשבוע האחרון בעקבות טרגדיה נוראית. המעשה של המשפחה האצילית הוא נקודת אור בחושך. הם הצילו חיים של חולים רבים״. פרופ׳ ברק מוסיף: ״זו השתלה מרגשת. אחרי שחווינו את הטרגדיה המטורפת של המשפחה ואחרי התפילות של כל עם ישראל השבוע, זה נגמר בצורה קשה. טיפת האור היחידה שניתן להוציא מזה היא תרומת האיברים, וזה מה שעשינו פה עם השתלת הלב לליטל".

ד"ר בן גל: "השתלה תמיד מערבת טרגדיה מאוד קשה של משפחה אחת, לצד בשורה והתחלה של חיים חדשים עבור משפחה אחרת. לצד הטרגדיה הגדולה, ליטל בדרך לחיים חדשים".

את מושתלי הכבד והכליות ניתחו מנהל מחלקת השתלות בבילינסון ד"ר אביתר נשר ורופא בכיר במחלקת ההשתלות ד"ר ולדימיר טנק. ד"ר נשר: ״זה מבצע השתלות שני בבילינסון, היה כזה בערב ליל הסדר וכעת הנוכחי. אני שנים רבות משתיל ומתרגש מאוד, לנוכח העוצמה של המשפחה התורמת והאצילות הבלתי נתפסת בזמן טרגדיה נוראית כזו״.

יצוין, כי כל ההשתלות הסתיימו בהצלחה, והמושתלים מתאוששים ביחידות טיפול נמרץ ובמחלקות האשפוז.