מידן קלר, הנער בן ה-16 שאושפז לאחר שימוש בסיגריה אלקטרונית, נפטר הבוקר (שבת) בבית החולים שניידר. "ה' נָתַן וה' לָקָח, יְהִי שֵׁם ה' מְבֹרָךְ. אבל כבד ירד עלינו. הבן היקר שלנו מידן מרדכי הלך לעולמו. יהי זכרו ברוך", כתב אביו בפייסבוק. 

בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות: נער בן 16 מאושפז במצב קשה

קלר ז"ל הועבר לפני מספר ימים למרכז שניידר מבית החולים קפלן, במצב של קריסת ריאות. מבירור רפואי מקיף שערכו בבית החולים קפלן עלה כי מצבו של הנער נגרם, ככל הנראה, כתוצאה מעישון של סיגריות אלקטרוניות. 

מבית החולים שניידר נמסר בתגובה: בצער רב, אנו מעדכנים על פטירתו של הנער בן ה-16 שטופל ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר וחובר למערכת ה-ECMO בשל קריסה של ריאותיו, לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות".

על פי הודעת בית החולים, אירוע חריג אירע בזמן אשפוזו של קלר ז"ל: מפרטים ראשונים עולה כי הנער נפטר לאחר שככל הנראה ניתק עצמו מה-ECMO מסיבה לא ברורה. פרטי המקרה דווחו למשרד הבריאות, נבדקים בשעה זו וייחקרו בימים הקרובים".

במהלך הימים האחרונים שהה ביחידה לטיפול נמרץ לב והיה מחובר לאקמו. פרופ' עובדי דגן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים שניידר, התייחס למצבו לפני מספר ימים: "הנער התקבל ליחידה לטיפול נמרץ לב במצב קשה מאד כשריאותיו אינן מתפקדות, והוא זקוק לתמיכה מלאה של מכשיר אקמו. הנזק שנגרם, ככל הנראה, מעישון של הסיגריות האלקטרוניות הוא נזק עצום. אנו קוראים לכל ההורים, מנעו את המקרה הבא".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]