"הנופים בשטחים פרטיים ברמת גן משתנים. בתוך פחות משלושה חודשים, כ-2,000 עצים עושים את דרכם לשתילה, וזה שינוי דרמטי", אומר יורם הירשלר, המנהל את המיזם "אמץ עץ", לקראת מבצע החלוקה השלישי, שהתקיים ביום שישי הקרוב.

הירשלר, אזרח ותיק המבצע מגוון פעולות התנדבות בקהילה, בגינן גם זכה בתואר יקיר העיר, מקדיש חלק ניכר מזמנו, יחד עם מתנדבים נוספים, לטיפוח העצים במשתלה שבכניסה לספארי ברמת גן. במבצע חלוקת העצים הקודם, לקראת ט"ו בשבת, חולקו לתושבי העיר בתוך כשלוש שעות כ-400 עצי נוי המיועדים לשתילה בחצרות בבתים פרטיים, בניינים משותפים, גגות ומרפסות. ליום החלוקה הגיעו תושבים מכל הגילאים – מילדים עם הוריהם ועד לתושבים ותיקים.

לנוכח הצלחת מבצע החלוקה, הוחלט לצאת למבצע נוסף, הפעם לחלוקת עצי פרי. לקראת המבצע, שהתקיים ביום שישי לפני כשבועיים, נרכשו על ידי העירייה כ-500 עצי פרי הדר. "בתוך פחות משעה, כל העצים נחטפו", סיפר הירשלר. "היה מדהים ומרגש. אנשים עמדו בתור כדי לקחת עצים. ראינו את המודעות הגבוהה והרצון ליצור סביבה ירוקה יותר. העץ המבוקש ביותר היה לימון, אבל הוא אזל תוך זמן קצר. גם במבצע לחלוקת עצי נוי, היה ביקוש רב לעץ שמניב פרי – זית".

לנוכח הביקוש הגבוה, הודיע ראש העירייה כרמל שאמה הכהן על מבצע חלוקה נוסף של עצי פרי, גם הוא ללא תשלום, שיתקיים ביום שישי (5 במאי), במסגרת מיזם "אמץ עץ". את העצים רכשה העירייה מכמה משתלות, ולנוכח הביקוש הגבוה הוחלט לבקש מהמעוניינים להירשם מראש. ההערכה היא, שהפעם יימסרו לתושבי העיר כאלף עצים. "אני מעריך שגם הפעם כל העצים ייחטפו במהירות", מציין הירשלר, שכבר חושב על המבצע הבא. "העצים מחפשים בית חדש, וכך במאמץ משותף נייער את רמת גן", מוסיף שאמה הכהן.