בטקס חגיגי, במעמד סגן מפקד המחוז טפסר בועז רקיע, מפקד תחנת רמת גן-גבעתיים טפסר משנה אילן רוסו ואחראי המתנדבים המחוזי רב רשף אסף קטלן -  צוין סיום קורס צופי אש בתחנת רמת גן. בכבאות הצלה ציינו, כי הקורס נמשך כחמישה חודשים, במהלכו נפגשו נערים ונערות מהעיר מידי שבוע בתחנת הכיבוי הראשית בעיר, לקורס צופי אש, בהובלת רב סמל דולב עזרא ורב כבאי רון פרושיצקי ובסיוע צופי האש הוותיקים של התחנה.

במהלך הקורס, למדו החניכים על תכונות האש, חומרי הכיבוי והציוד, שיטות החילוץ מתאונות דרכים, טיפול בחומרים מסוכנים ותכנים נוספים הקשורים בעולמם של לוחמי האש. צופי האש, שסיימו את הקורס במסגרת מחויבות אישית של משרד החינוך, אינם מחויבים לצאת לאירועים או להמשיך להתנדב בתחנת הכיבוי, אך בכבאות הצלה הבהירו, כי שערי התחנה פתוחים בפניהם, וככל שבוגרי הקורס יוכיחו את מקצועיותם, הם יוכלו לצאת למגוון אירועי חירום ולסייע בשטח.

בטקס חולקו תעודות למסיימי הקורס והועלו בדרגה צופי האש הוותיקים. בכבאות הצלה ציינו, כי "המתנדבים הוותיקים שיוצאים לאירועים הם מכפיל כוח משמעותי, המסייע רבות בהגשת עזרה לאזרחים. צופי האש נהנים וחווים אירועים בלתי רגילים, שמרבית בני הנוער בגילם אינם נחשפים אליהם, ובכך משפרים את יכולותיהם הטכניות, הפיזיות, המנטאליות והבינאישיות, שישרתו אותם בעתיד בשירותם הצבאי או הלאומי וכאזרחים מן המניין", ציינו בכבאות הצלה.