ראשי השלטון המקומי החליטו פה אחד על השבתה מלאה של השלטון המקומי, כולל מערכות החינוך החל ממחר בבוקר. זאת, לאחר מהומה שפרצה היום (ראשון) בדיון על קרן הארנונה בוועדת הכספים של הכנסת. ראשי ערים הבהירו כי החוק שמנסה לקדם הקואליציה אינו מקובל עליהם, ומבחינתם אין הסכמות.

ראש עירית רמת גן כרמל שאמה הכהן אמר במהלך הדיון בוועדה: "חוק רע בלשון המעטה, חוק שבשם מילים גבוהות ויפות יביא את כל התוצאות ההפוכות. צמצום פערים זה להרים אנשים מלמטה, לא ללחוץ אנשים מלמעלה. עידוד בנייה זה לא לעשות את כל הדברים הכי לא נכונים כדי לגרום לנו, אנחנו עם הסכמי הגג, להתחיל ממחר לעצור את היתרי הבנייה, וראש עירייה שלא יעצור את היתרי הבנייה הוא פושע. 

"אתם הורסים את המרקם העדין שעליו עיר מתקיימת. איבדתם כל כיוון, מישהו צריך לעצור אתכם. אנחנו תחת ג'יהאד. לא ג'יהאד איסלאמי - ג'יהאד גזירות שאתם ממטירים עלינו. אין לנו כיפת ברזל, יש לנו רק אותנו. זה שהשלטון המקומי לא שבת עד היום זה פשע. אני יותר לא חלק מהשלטון המקומי, הודעתי לראש עריית תל אביב רון חולדאי שאנחנו פורשים מפורום ה-,15 וכל מי שלא יפרוש הוא שותף לפשע הזה". 

לתושבי העיר, הוסיף שאמה הכהן בחשבון הפייסבוק שלו: "הרבה בזכות הגיבוי מקיר לקיר שקיבלתי מכם להילחם בשוד הארנונה, אפילו במחיר השבתת העיר, הצלחנו לבטל את ההסכמה שניתנה על ידי השלטון המקומי לאישור חוק השוד, תחת איום חמור של הממשלה, כפי שהעיד יו"ר השלטון המקומי: "הניחו לנו אקדח על השולחן".