לאחר שנים ארוכות של דיונים והליכי תכנון בוועדה המקומית ובוועדה המחוזית, הודיעה עיריית גבעתיים על אישורה של תוכנית פינוי-בינוי במתחם ט' שבפרויקט ההסתדרות. במסגרת התוכנית, יפונו שבעה מבני מגורים ובמקומם ייבנו שלושה מגדלים בגובה של 35 קומות. 174 הדירות בבנייני המגורים הישנים ייהרסו ובמקומן יוקמו 557 יחידות דיור חדשות, כלומר תוספת של 383 דירות.

המתחם, ששטחו 18.5 דונם ממוקם בנקודה מרכזית, בין הרחובות הסתדרות-אלוף שדה-קיבוץ גלויות-אדמית, וסמוך לתחנה של הקו הסגול, שתעבור בציר אלוף שדה ובדרך השלום, עד לפנייה לדרום תל אביב בפארק וולפסון ומשם למרכז העיר. בעירייה הבהירו, כי מתחם ט' הוא אחד מעשרה מתחמים בתוכנית ההתחדשות של מתחם ההסתדרות, הממוקם בדרום גבעתיים. 

התוכנית המקיפה, שאושרה בראשית 2019, כוללת בנייה של כ-2,700 יחידות דיור ומתפרסת על שטח של 100 דונם. לא הרחק משם, במתחם כורזין, ייבנו מגדלים לעירוב  שימושים - משרדים, מסחר, מלונאות ומגורים. בעירייה מעריכים, כי שני המתחמים ישמשו בעתיד מנוף חברתי וכלכלי, שייתן הזדמנות לפיתוח וקידום העיר על כל רבדיה. 

המתחמים השונים בתוכנית ההסתדרות מקודמים באמצעות יזמים, במסלול מיסוי. לפני כשנתיים, חלק מבעלי הנכסים במתחם ט' הגישו התנגדויות לתוכנית, בטענה שנפגעו זכויותיהם בהשוואה לבעלי נכסים אחרים במתחם. לאחר דחיית ההתנגדויות על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, פתחו בעלי הנכסים בהליך משפטי - בערר על החלטת הוועדה. לפני כחודשיים נמחק הערר על פי הודעת שני הצדדים. כעת, התוכנית לפינוי-בינוי של המתחם קיבלה תוקף ויכולה לצאת לפועל. 

במטרה לקדם את מימוש התוכניות לחידוש אזור דרום העיר, הקימה עיריית גבעתיים את מנהלת ההסתדרות, שאחראית על תכנון והקמת תשתיות ומבני הציבור בשטח, בד בבד עם קידום מתחמי המגורים. התוכנית כוללת הקמה של מגדלי מגורים בני 25-35 קומות, בשילוב בנייה מרקמית, עם חזית מסחרית ושטחי ציבור וחינוך, כמו גם טיפול נופי רחב היקף.

"אנו שמחים להודיע על התקדמות נוספת לקראת התחלת הבנייה במתחם ההסתדרות, עם אישור התוכנית לפינוי-בינוי של מתחם ט'. זוהי אבן דרך משמעותית בתהליך ההתחדשות העירונית בדרום גבעתיים", ציין ראש העירייה רן קוניק. "עשרה דונם משטח התוכנית יופרשו לטובת הציבור, להקמת בית ספר ושטחי ציבור נוספים, אשר חיוניים בכל תכנון עירוני עתידי".

לדבריו, הסכמת הדיירים היא תנאי מהותי בתהליך התחדשות המבוסס על שקיפות, הנגשת המידע לתושבים ושקלול צרכים ציבוריים רחבים. "אני מודה לאנשי מנהל ההנדסה שלנו והאגף להתחדשות עירונית על עבודה מקצועית ויסודית, ומאחל גם למתחמים הנוספים בשכונה להגיע במהרה לשלב האישור".

המשנה לראש העירייה ומ"מ יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מושיק גולדשטיין, שליווה את התוכנית במשך שנים ארוכות, הוסיף: "מתחם ההסתדרות, אותו אני מלווה יותר מעשור, כולל עשרה תתי מתחמים, עם כ-2,700 יחידות דיור, על שטח של כ-100 דונם. אזור זה יזניק את התחדשותה של גבעתיים, ולצד הפיתוח הסביבתי, הקהילתי והעסקי – ישדרג רבות את איכות החיים ואת חוסנה הכלכלי של העיר. וזו רק ההתחלה".

ראש המנהלת להתחדשות עירונית, האדריכלית רקפת פסו קונפורטס, אמרה בעקבות האישור: "מדובר במתחם נוסף בפרויקט ההסתדרות, המצטרף למרבית המתחמים שתוכניות האיחוד והחלוקה שלהם אושרו, וחלקם אף התקדמו לשלב הרישוי". לדבריה, אישור התוכנית של מתחם ט' מאפשר צעד נוסף בהתקדמות המתחם למימוש .מדובר במתחם המקצה שטח קרקע משמעותי לצורכי ציבור, שישרתו את תושבי רובע ההסתדרות המתחדש.

"אנו רואים כיצד צעד אחר צעד, פרויקט ההסתדרות כולו קורם עור וגידים. ההתקדמות של המתחם ממחישה את היכולת להגיע להסכמות גם במתחמים מרובי דיירים", היא ציינה. "זה דבר חשוב, במיוחד לאור העובדה, שאנו רואים את הפיתוח וההתחדשות של העיר  באמצעות מתחמי פינוי-בינוי ולא בהתחדשות מגרשית".