השבתת השירותים העירוניים ברמת גן ובגבעתיים, במחאה על קידום חוק קרן הארנונה - הסתיימה, אבל ברמת גן מתכוננים להמשיך במאבק משפטי. בעירייה טוענים, כי קיימת סתירה בין הסכם הגג שנחתם עם המדינה לבין קרן הארנונה ולכן, יש כוונה לעתור לבג"ץ. 

בינתיים, בהתאחדות התעשיינים מתריעים, כי בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן בשיעור שנתי של כ-5% בחודש ינואר 2024, שיעור הארנונה צפוי להתייקר בכל הרשויות המקומיות בארץ בשיעור של 2.68%. הנוסחה של משרדי הפנים והאוצר לקביעת הארנונה, מדי שנה, נקבעת על פי מדד המחירים לצרכן ומדד השכר הציבורי, כאשר מדד אפריל הוא הקובע.

בהתאחדות התעשיינים טוענים, כי משמעות ההעלאה היא תוספות מיסוי של למעלה מ-900 מיליוני שקלים ברשויות המקומיות בכל הארץ בשנת 2024. "אנו מצפים מנבחרי הציבור לעמוד בהבטחתם ולהקפיא את תעריפי הארנונה, ובנוסף לפעול לקידום צעדי התייעלות דרסטיים, במטרה להוריד את התעריפים בעתיד", דורשים בהתאחדות התעשיינים, "ויש להוסיף גם מקדם התייעלות לתעריף הארנונה, כדי ליצור תמריץ לרשויות המקומיות כדי להתייעל, כפי שהיה בעבר". יצוין, כי עיריית רמת גן עתרה בעבר לבג"ץ נגד עדכון תעריפי הארנונה ודרשה למנוע את ההעלאה לתושבי העיר, אך העתירה נדחתה.

כזכור, המאבק שהובילו שאמה הכהן וראשי עיריות נוספים נגד קידום חוק קרן הארנונה הוביל להשבתה של מרבית הרשויות המקומיות. "זה חוק רע בלשון המעטה", אמר שאמה הכהן. "חוק שבשם מילים גבוהות ויפות יביא את כל התוצאות ההפוכות. צמצום פערים זה להרים אנשים למלמטה, לא ללחוץ אנשים מלמעלה". 

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק: "בכל העולם, השלטון מחזק את העיריות ומעביר להן יותר סמכויות. מהלך כמו קרן הארנונה מחליש את העיריות ולוקח מהן כעת כספי מסים מקומיים, שנועדו אך ורק לטובת ניהול מקום מגוריהם. ברור לכולם שזוהי קופה קטנה נוספת של הממשלה, שרק תלך ותגדל בעתיד, שלטון מרכזי שלא מבין שראשי הרשויות הם המח"טים שלו בשטח, דינו להיכשל. זה כמו שהעירייה תיקח, באמצעות חוק עזר חדש שתחוקק, חלק מהכסף שאוספים ועדי בתים בשכונה א', תשאיר חלק אצלה לצרכיה, ואת השאר תחלק לבניינים בשכונות אחרות בעיר".