לאחר יותר מ-20 שנה, הסירות צפויות לשוב עד חודש אוגוסט לאגם בפארק הלאומי ברמת גן. זאת, לאחר שבמשך שנים ארוכות נחשבו הסירות לאחד מסמלי האגם המיתולוגי. לאחרונה הוציאה הנהלת הפארק הלאומי קול קורא להגשת מועמדות להפעלת הסירות באמצעות זיכיון.

על פי התוכנית, באגם ישוטו בשלב ראשון כ-70 סירות פדלים וסירות מנוע, והדבר אמור לקרות ככל הנראה בעוד כשלושה חודשים. המפעיל שיקבל את הזיכיון אמור לדאוג להבאת הסירות ולהוצאות המימון של הפעלתן. בנוסף, ישלם הזכיין דמי שכירות לפארק הלאומי.

בהנהלת הפארק הלאומי הבהירו, שכבר בוצעו עבודות להעמקת האגם ושיקומו, במקביל לפעולות הדברה ביולוגית, שכללו הכנסת אלפי דגים לצורך ניקוי האגם. בנוסף, בשנה האחרונה פועלים באגם מכשירי חמצון לצורך טיהור המים. את העבודה מבצעת בשנה האחרונה חברה מקנדה, הפועלת לטיהור וניקוי המים .מהבדיקות שנערכו עד כה, עולה שרמת איכות המים מספקת את תקני משרד הבריאות.

בינתיים, אוכלוסיית העופות בפארק הלאומי ממשיכה לגדול בקצב מואץ, ועל פי ההערכות היא כבר מונה יותר מ-1,500 פריטים. כיוון שעונת הדגירה בעיצומה, הצפי הוא להמשך גידולה המואץ. מי שממונה על הטיפול בעופות הוא אבי מזרחי. המבנה העגול בלב האגם, שעדיין לא נקבע מה יהיה ייעודו בעתיד, משמש כיום כמדרגה וכמרכז טיפול לעופות. 

בפארק הבהירו, כי שיט הסירות לא אמור להפריע לאוכלוסיית העופות, שמתמקדת בשני האיים בלב האגם. לרגל אירועי ה-100 לרמת גן, באמצע החודש הבא תיפתח המזרקה האטרקטיבית באגם, שהיא הגדולה בארץ וכוללת כ-100 ג'טים. המזרקה תבצע פעלולי סילוני מים, בהתאם למוזיקה שתושמע במקום, והיא אמורה להפוך לאטרקציה תיירותית. המזרקה תוצב בדרום האגם, בצמוד למתחם "חוף הים" המלאכותי. 

ביניים

מתגלגלים בפארק

בתוך כך, בחלקו הצפון-מזרחי של הפארק הלאומי נחנך מתחם סקייטפארק הבטון הגדול בישראל, שעלותו מוערכת של כ-15 מיליוני שקל. משטח הסקייטפארק מבוסס על משטחי בטון יצוקים באתר, והוא מקווה חלק ממתחם הספורט שייבנה בפארק. שטחי הפיתוח לטובת מתחם הסקייטפארק משתרעים על כשבעה דונם, מתוכם כ-3.5 דונם המשמשים כמשטח החלקה מבטון.

מאות בני נוער וצעירים הגיעו לאירוע הפתיחה החגיגי, שהתקיים ביום חמישי שעבר, בטקס חגיגי, במעמד ראש העירייה כרמל שאמה הכהן ובכירים נוספים, בהם יו"ר מועצת העירייה דני גולדשטיין, סגן ראש העירייה רועי ברזילי, המשנה לראש העירייה משה רווח, סמנכ"לי העירייה יאיר דמארי ועזרא נחום, מנהלת האגף לשירות לאזרח נירית חן סבן ומ"מ מנכ"לית החברה הכלכלית שביצעה את הפרויקט, עינב בר כהן. באירוע השתתפו גם מנכ"ל הפארק הלאומי ירון שמואלי וסגנו שלום לוי, והוא כלל גם מופע אומנותי ססגוני.

הנהלת הפארק הלאומי הודיעה כי תציב במקום מאבטח, שיוודא שמשתמשי המשטח יהיו מצוידים בקסדה ומגינים. בנוסף, חל איסור על הכנסת אופניים למתחם, והוצבו שלטים לשמירה על כללי התנהגות והזהירות בעת השימוש במתחם. בהנהלת הפארק הבהירו, כי חלק איסור על הכנסת אוכל למתחם. כיוון שמדובר בספורט אתגרי, ממליצים בהנהלת הפארק להשתמש במשטח הסקייטפארק בזהירות, תוך שמירה על כללי הבטיחות, חבישת קסדה והצטיידות במגיני ידיים ורגליים. 

הסקייטפארק יהיה פתוח מדי יום משעות הבוקר המוקדמות עד לשעה 24:00.