עשרה תושבים ותיקים, שהטביעו את חותמם על המדינה בכלל ועל רמת גן בפרט, נבחרו כיקירי העיר וקיבלו את תעודות ההוקרה באירוע חגיגי, שהתקיים בתיאטרון בית ראסל, במעמד ראש העירייה כרמל שאמה הכהן, יו"ר מועצת העירייה דני גולדשטיין, המשנים לראש העירייה משה רווח וצחי זליכה, מנכ"ל העירייה מוטי כהן ובכירים נוספים.

אות יקיר העיר רמת גן מוענק לאנשים מעוררי השראה, על עשייתם החברתית, פעילותם הציבורית ומעורבותם למען העיר, למען הקהילה ולמען המדינה. יקירי העיר מציגים את עושרה האנושי של רמת גן בגיוונם האישי ובקשת תחומי עיסוקם. הם  נבחרים על ידי ועדה הכוללת את חברי מועצת העיר, מבין עשרות מועמדים, תושבי העיר, על פי תקנון שנכתב במיוחד למטרה זו. לפי התקנון, מוענקים התארים רק לחברי מועצה שכיהנו שתי קדנציות לפחות. כמו כן, מוענק התואר לאישים שמלאו להם 70 שנים לפחות, אשר עיקר פעולותם ויצירתם היו ברמת גן.

סיפורו של כל אחד מהנבחרים השנה מהווה חלק מהפסיפס הישראלי, שרמת גן היא חלק חשוב ממנו, מאז היווסדה לפני כ-100 שנים. מערכת "המקומון" מביאה על סיפורו האישי של כל אחד מעשרת יקירי העיר ונימוקי בחירתם לתואר היוקרתי.

אהרון גודינר (גודי)

במשך שנים ארוכות נחשב גודינר כמפקד המיתולוגי של תחנת הכיבוי וההצלה בעיר, וגם כיום הוא ממשיך למלא שורה של תפקידים התנדבותיים, שהפכו עבורו לדרך חיים. הוא נולד בשנת 1951 ברמת גן ומתגורר בעיר עד היום, גילה כבר כנער את אהבתו למערך כיבוי האש, ולאחר שירותו הצבאי התגייס למערך. הוא צמח והתקדם בסולם הדרגות, ובתפקידו האחרון שימש כמפקד התחנה ברמת גן. במשך כל שנות שירותו במערך קידם נושאים רבים ועד היום הוא מהווה מאגר ידע עצום בתחום.

מאז פרישתו לגמלאות, ממשיך גודינר לפעול בעיר למען חייליה ואזרחיה. בין היתר, הוא חבר בוועדה העירונית לאימוץ חטיבת הצנחנים, חבר הנהלת מרכז ספיבק בצפון העיר, חבר בהנהלת סניף רמת גן של איל"ן, שם הוא משמש כיו"ר ועדת עזרה ותמיכה, חבר בהנהלת או"ר – עמותת אזרחים ותיקי רמת גן, שמפעילה את מועדוני האזרח הוותיק בעיר. 

כרמלה ישראל

ישראל נולדה בשנת 1951 בבגדד, עלתה לישראל והשתקעה ברמת גן, מאז נישואיה בשנת 1982. את עבודתה כאחות החלה בשנת 1969 ומאז היא עוסקת בתחום. בין השאר, עסקה בחיסוני ילדים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, עבדה כאחות במגוון מחלקות ילדים וטיפול נמרץ ילדים, מיון ילדים ומרפאת סוכרת. כמו כן, הייתה בין מקימי מחלקת אשפוז יום ילדים. 

הוועדה ציינה בהחלטתה, כי לישראל זכות גדולה בחינוך והכשרת דורות רבים של אחים ואחיות, והיא מהווה השראה ומודל חיקוי לצוותי אגף הסיעוד כולו. מנימוקי הוועדה: "לכרמלה עשייה מקצועית רבה וגישה אישית וחברתית. בזכות גישתה הייחודית, היא משמשת מודל חיקוי לצוותים הצעירים ולבעלי תפקידים במרכז הרפואי, וכל זאת בהתמדה, מחויבות ועקביות לאורך שנים ארוכות בבית החולים".

שלמה גימפלביץ'

גימפלביץ' נולד בשנת 1919 בזצ'צ'יה שבפולין. בהיותו בן 18 פרצה מלחמת העולם השנייה. הוא נמלט מהנאצים במשך חמש שנים, תוך שהוא מקפיד להתחבא מדי לילה במסתור אחר. בזכות מקצועו כחייט, הוא הצליח לשרוד ונותר בחיים. לישראל הוא עלה בשנת 1949 ובשנת 1956 הגיע לרמת גן. מאז ועד היום הוא מתגורר באותו בית ברחוב תרפ"ב. 

בשנת 1957 פתח שלמה את החנות הראשונה שלו ברחוב שפירא בעיר, ובזכות מקצועיותו הפך לחייט אומן מפורסם בעיר ומחוצה לה. בכל שנות עבודתו כחייט, הוא תרם ועזר רבות לתושבים נזקקים, עולים חדשים וחתני בר מצווה. בשנת 2016, עם הגיעו לגיל 97, קיבל גימפלביץ' החלטה לסגור את החנות, ובכסף שקיבל בתמורה, תרם ספר תורה להנצחת משפחתו שנספתה בשואה. הספר נמצא בבית הכנסת סיני ברחוב לאן 27.

ישראל גוטסדינר

ישראל גוטסדינר החל את קריירת השירה שלו במקהלת הרבנות הצבאית, שם פגש את בני רוזנבאום, וביחד הקימו השניים את צמד רעים. ביחד, הם הפכו לכוכבי פסטיבלי הזמר החסידי והטביעו את חותמם על הזמר הישראלי, היהודי והחסידי. נשיא המדינה שמעון פרס ז"ל אף כינה אותם "שגרירי הזמר היהודי בעולם". גם היום הוא מופיע, ביחד ולחוד, במופע "החיים בצמד", הכולל תחנות בחייו. 

בכל שנות הקריירה שלו, דאג גוטסדינר לשלב את הקהילה. בין היתר, הופיע בפני פצועים ממלחמת ששת הימים ועד היום. בערבי חג הוא נוהג לבקר בבתי חולים ולשמח את החולים ובני משפחותיהם. בשנים האחרונות הוא נוהג לפגוש צעירים הסובלים מבעיות נפשיות. המחמאה הכי גדולה שקיבל מהם היא: "כשאתה איתנו, אנחנו לא צריכים כדורים".

רוחה בן דור

בן דור נולדה בשנת 1944 בירושלים. סבה היה המוכתר של העיר בתקופה העותמאנית. ברמת אפעל היא מתגורר מאז משנת 1972. היא עסקה שנים רבות בהוראה כמורה לאומנות ברמת אפעל ובקריית אונו, והיא מעורבת רבות בעשייה למען הקהילה, בעיקר בנושאי תרבות. בין היתר, היא מביימת ומפיקה את ערבי הזיכרון.

לאחרונה הקימה בן דור מועדון תרבות בשכונה, המשמש את בני כל הגילים ומתקיימות בו מדי יום פעילויות, חוגים, הרצאות, חגיגות ימי הולדת והצגות ילדים. היא פעילה ומתנדבת לאורך 40 שנה בשכונה, ומשמשת כחברת ועד התושבים שלה כבר יותר מ-20 שנה.

כרמלה מרום

מרום היא אשת חינוך, עם תודעה גבוהה ורגישות מיוחדת לקהילה ובפרט לאנשים עם צרכים מיוחדים. במהלך מגפת הקורונה, היא זיהתה צורך מיוחד לפעול למען הקהילה וארגנה במהלך המשבר פעילויות שנועדו לחזק את החוסן המנטלי, הנפשי והרגשי של התושבים. כיום מגיעות לפעילויות שהיא יוזמת נשים מרחבי העיר, הנהנות מהרצאות, דיונים על פרשת השבוע, קבלות שבת, מדיטציה וחגיגות ימי הולדת.

עמוס ירון

אלוף במיל' עמוס ירון מתגורר ברמת גן מאז שנת 1974. ירון מילא שורה ארוכה של תפקידים במסגרת שירותו הצבאי, ביניהם מפקד חטיבת הצנחנים, ראש חטיבת המבצעים במטה הכללי, קצין חי"ר וצנחנים ראשי ומפקד עוצבת האש. כמפקד, השתתף במלחמות ובמבצעים רבים, ביניהם מלחמת ששת הימים, שבה שימש קצין אג"ם של החטיבה ששחררה את ירושלים, ומבצע "אופרה" לתקיפת הכור העיראקי. לאחר שחרורו מצה"ל, מונה למנכ"ל משרד הביטחון ועסק בתחומים רבים, חשובים ומשמעותיים.

משה בן יפת

בן יפת מתגורר ברמת גן מאז שנת 1959, ובה גם הקים את משפחתו. מאז ילדותו, עסק בציור ובצילום, ולאורך שנים ארוכות תיעד את נופי ארץ ישראל וערך תערוכות בארץ ובחו"ל. במקביל, פעל למען הקהילה, כחבר ארגון רוטרי ברמת גן מאז שנת 1982. הוא שימש גם בנשיא המועדון, התומך בקהילה במגוון נושאים. בתקופת כהונתו כחבר בהנהלת עמותת אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש, הוא פרסם מאמר בעלון רוטרי, בו קרא על כך להקים "בית אנוש" למטופלים, והמאמר אכן האיץ את קידום התוכנית לבניית "בית אנוש" סמוך לפארק הלאומי.

אשר ברזילי

פרופ' ברזילי מתגורר ברמת גן מאז שנת 1985. הוא סיים את לימודי הרפואה בשנת 1977 והחל לעבוד במרכז הרפואי שיבא. בשנות עבודתו הוא ייסד את היחידה למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים והפך למוביל בתחומו. במקביל, עשה לילות כימים כדי לקדם את רפואת הילדים בארץ ובעולם, להרחיב את הפעילות ולגבש את חזון בית החולים, המנחה אותו עד היום.

גם כיום ממשיך פרופ' ברזילי לתרום מניסיונו ומהידע העצום שלו. בין היתר, הוא נמנה על החוקרים הבולטים בחקר מחלת האיידס, ואף הקים בשיבא מרפאת איידס המתמקדת בילדים ובילודים. מנימוקי הוועדה: "פרופ' ברזילי הוא מעמודי התווך שעליהם חונכו וגדלו טובי מנהלי ומומחי בית החולים".

כרמלה (ברש) סולקס

סולקס שימשה כמורה ומחנכת בבית הספר היסודי רמת חן במשך 35 שנה. במשך שנים היא מתנדבת בהסתדרות המורים ברמת גן ומסייעת לרווחת המורים הפעילים והגמלאים בעיר. במסגרת פעילותה, היא יוזמת מגוון פעילויות לגמלאים, טיולים, נופשונים, ימי עיון ואירועי תרבות. בנוסף, היא משמשת גם כיו"ר גמלאי הסתדרות המורים בעיר. מנימוקי הוועדה: "כרמלה עושה רבות כדי להעניק כמה שיותר זיכרונות טובים וחוויות למורים הגמלאים, שתרמו ממיטב שנותיהם לחינוכם והשכלתם של ילדי העיר".