"אם עיריית רמת גן תיאלץ להעביר בשל חוק קרן הארנונה עשרות מיליוני שקלים מידי שנה לרשויות מקומיות אחרות, הדבר עלול לפגוע בשירותים שאנו מעניקים לתושבי העיר", מתריע חבר מועצת העירייה ומחזיק תיק הכספים, אלי מוסרי. בעירייה שוקלים לעתור לבג"ץ, בטענה שחוק קרן הארנונה סותר לכאורה את הסכם הגג עליו היא חתמה עם המדינה.

"לפני למעלה משלוש שנים, חתמה עיריית רמת גן על הסכם גג היסטורי ורב-משמעות עם מדינת ישראל, באמצעות רשות מקרקעי ישראל", מסביר מוסרי. "מבחינת העירייה, הסכם הגג מהווה את התוכנית האסטרטגית שלה לשני העשורים הבאים. בתמורה להסכמתה, תקבל העירייה מהמדינה כספים רבים ליישום תוכנית הפיתוח והשדרוג של התשתיות והבינוי ברחבי העיר, לרבות הקמת מבני ציבור הנדרשים לאוכלוסייה עתידית שתגור במזרחה של העיר. חוק קרן הארנונה יוצר אבסורד מוחלט. מצד אחד, העירייה חותמת על הסכם עם המדינה, מתכננת תוכנית חומש רב-שנתית, ואז לפתע הממשלה באה עם יוזמת קרן הארנונה, הפוגעת קשות בביצוע תוכנית החומש שהעירייה גיבשה. למי אנחנו צריכים להאמין? לממשלה שחתמה איתנו על הסכם הגג, או לממשלה שקידמה את חוק קרן הארנונה?".

להערכת מוסרי, השירותים העירוניים שעלולים להיפגע לטווח הארוך, אם אכן העירייה תיאלץ להעביר בעתיד עשרות מיליוני שקלים לרשויות מקומיות אחרות, יהיו במגוון תחומים.

"העירייה עלולה לצמצם את ימי פינוי האשפה בחלק מהאזורים, לאחר שהגברנו משמעותית את פעולות הניקיון. היא תיאלץ להפחית את שעות העבודה של מכונות הטיאוט, המבוצעות על ידי קבלנים פרטיים. במקום במות בידור בשכונות העיר ביום העצמאות, תהיה רק במה מרכזית אחת. תהיה התייעלות כואבת בכוח האדם בעירייה, הפחתה של מספר התקנים והמשרות באגפים השונים. צפוי קיצוץ גם בהוצאות החשמל והתאורה בלילה, קיצוץ בסעיף הנסיעות להשתלמויות מקצועיות בחו"ל ועוד. אסור לתת לחוק המעוות הזה לעבור".

לדברי מוסרי, כדי שעיריית רמת גן תשמור על מעמדה כעיר איתנה, היא חייבת שהדוחות הכספיים שלה לא יהיו גירעוניים. "אסור לנו שההוצאות בפועל יהיו גדולות יותר מההכנסות. אם חלילה חוק קרן הארנונה ייכנס לתוקפו, העירייה תיאלץ להעביר עשרות מיליוני שקלים מכספי הארנונה העסקית שלה לעיר אחרת. כדי לאזן את התקציב, נצטרך לקצץ בהוצאות ועלולה להיגרם פגיעה ממשית ברמת השירותים של העירייה".