לרגל חגיגות ה-100 לרמת גן, הוזמנו נציגי ערים תאומות בעולם לכנס עמיתים בעיר. לכנס הגיעו נציגי שש ערים - פניקס-אריזונה בארצות הברית, ברנט באנגליה, ונהיים וקסל בגרמניה, ורצלב בפולין וסמבוטי בהונגריה.

הכנס נמשך ארבעה ימים ובמסגרתו עברו המשלחות סיור מודרך בעיר, ביקרו במוסדות חינוך נבחרים, בהם אוניברסיטת בר אילן ומכללת שנקר, בספארי ובבית החולים לשיקום חיות. במסגרת הכנס, נפתחה במוזיאון האדם והחי שברמת גן, תערוכה מיוחדת בשם "רואים את התמונה הגדולה", שבה מוצגים צילומים מרגשים של בעלי חיים וצוות המטפלים שלהם מהספארי ברמת גן ומגן החיות בפניקס, המדגישים את המכנה המשותף בין האדם לחיות הבר, בכל העולם ובכל שפה, ליצירת אלבום התמונות הגדול של החיים בכדור הארץ. 

לרמת גן 14 ערים תאומות ברחבי העולם, שהקשר עמן מבוסס על קשרים תרבותיים, כלכליים, חילופי סטודנטים, שיתופי פעולה ועוד שורה ארוכה של פעולות הנוגעות לרווחת חיי התושבים בערים התאומות.

ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן: "החברויות והבריתות שרקמנו עם ערינו התאומות פותחות עבורנו אפשרויות לשיתוף פעולה בבריאות, בחינוך, בביטחון ובטכנולוגיה, על מנת להתפתח ולפתח את העיר. מעבר לתרומה של הסכמים אלה לעירנו, הם גם מחזקים את מעמדה של ישראל בעולם. יש לנו ערים תאומות שרחוקות מאיתנו אלפי קילומטרים, אבל ברגע האמת הן ניצבות לצדנו ואנחנו לצדן. אני מודה למשלחות הערים על הגעתן ארצה ומאחל לנו המשך שיתוף פעולה פורה".