"הפכנו סניף דגל של ארגון יד שרה, אבל המקום כבר צר מלהכיל את הציוד הרב והפונים הרבים שאנו מטפלים בהם", אומר מנהל סניף יד שרה בגבעתיים אפרים פרי הר. "אנחנו מנסים לקדם תוכנית לתוספת קומה לסניף, שממוקם במקלט ברחוב גולומב פינת בראשית בעיר", הוא מספר.

פרי הר, אזרח ותיק וגמלאי של התעשייה האווירית, הקים את הסניף ומתנדב בו יחד עם אשתו מיכל, שעבדה במשך שנים ארוכות כאחות, עד יציאתה לגמלאות. "בשנת 2006, בעת שהייתי נשיא סניף ארגון רוטרי בגבעתיים, פנה אליי ראש העירייה באותה תקופה אפי שטנצלר, כדי שאסייע במציאת גופים ואנשים הזקוקים לכיסאות גלגלים, שהתקבלו כתרומה מהעיר צ'טנוגה בטנסי. הגיע קונטיינר עם מאות כיסאות גלגלים, ותרמנו אותם לכל מיני מקומות. אז עלה הרעיון שיש צורך בסניף של יד שרה בגבעתיים", הוא מספר. "נמצא מקלט עירוני, הצמוד לגן העלייה ואז התחלנו את הפעילות".

מאז, הסניף גדל וכיום פעילים במקום כ-40 מתנדבים בשתי משמרות. "אנחנו מעניקים ציוד בהשאלה וגם מוכרים במחירים מסובסדים ציוד עזר רפואי. אנחנו משרתים מדי שנה אלפי בני אדם מגבעתיים וגם ממקומות נוספים שמגיעים אלינו", מספר פרי הר בסיפוק. "אבל", הוא אומר, "המבנה כבר קטן מדי ויש צורך במקום גדול יותר. נפגשנו עם ראש העירייה רן קוניק, שמגלה היענות רבה לסייע ולתמוך בנו. בדקנו אפשרויות להעברת הסניף למקומות אחרים בעיר, אבל לא נמצא מקום מתאים. היתרון במיקום הנוכחי של הסניף הוא, שיש חניה בסמוך לכניסה וזה מאוד מקל על הנגישות. אז עלה הרעיון לבנות קומה נוספת מעל המקלט, כך שהסניף של יד שרה בעיר יכלול שתי קומות".

במקביל, ביד שרה פועלים לגיוס ההשקעה הכספית הנדרשת לביצוע הפרויקט, לאחר שיאושר על ידי העירייה. אחד מהמתנדבים בסניף, המתגורר ברמת גן, קבל על כך שאין למתנדבים תו חניה המאפשר להם להחנות את רכבם סמוך לסניף. "אנחנו פעילים כאן כל היום וגם לנו מגיע תו", הוא אומר. פרי הר מבהיר, כי מבחינה חוקית לעירייה אין סמכות להנפיק תווי חניה למתנדבים, כפי שנוהגים באנשי הוראה שעובדים בעיר. "אני מבין את המתנדבים ומאוד מוקיר כל אחד ואחת מהם, אבל יש דברים שאינם בסמכותנו ובסמכות העירייה. הלוואי שבסופו של דבר יימצא פתרון, כי כל אחד כאן נותן המון מעצמו למען הקהילה", אומר פרי הר.