ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן מינה את השופטת בדימוס אורנית אגסי לבדוק את טענות כל הצדדים בעניין הספארי, שעלו ביחס להתנהלות המרכז הזואולוגי ובכירים בו. אגסי תציג עד ה-1 בספטמבר את כל הממצאים והמסקנות לציבור. עוד סוכם, כי היא תקיים בדיקה מעמיקה, ממצה ואפקטיבית, על מנת להביא בפני ראש העירייה את המלצותיה, ככל שיהיו כאלה בעוד כחודשיים.

שאמה הכהן: ״השופטת אגסי ניסיון וידע עשיר בתחומים המדוברים, והיא תזכה לגיבוי מוחלט להפוך כל אבן ולמשוך כל קצה חוט של טענה. בטוחני כי היא לא תרפה עד להגעה לחקר האמת. הגם שהתקיימה בדיקה מעמיקה ויסודית ביחס לחלק מן הטענות הקשורות בסוגיות של הטרדה מינית בספארי, מצאתי לנכון, נוכח השיח הציבורי, לבחון את הנושא שוב באופן בלתי תלוי וחיצוני, לצד סוגיות נוספות שעלו בהקשר לספארי. 

"אנו בעיריית רמת גן מחויבים לאמת, ולאמת בלבד - כך היה וכך יהיה. חשוב לציין, שמאז שידור שתי כתבות התחקיר הסותרות האחת את השנייה, בדיקות נקודתיות פנימיות שלנו העלו, שאחת הכתבות הייתה מגמתית מאוד, עד כדי עיוות המציאות והטעיית הצופים. בכל מקרה, מרגע מינוי כבוד השופטת, לא הכתבות ולא הבדיקות הפנימיות קובעות, אלא אך ורק קביעותיה".

שאמה הכהן מסר לשופטת בדימוס כתב מינוי, במסגרתו הסמיך אותה לערוך בדיקה במגוון הנושאים שעלו באמצעי התקשורת בחודשים האחרונים, הנוגעים לאי סדרים לכאורה בהתנהלות הספארי. מזכירת הועדה מטעם העירייה תהיה עו״ד אסנת הורוביץ תמיר. בין הנושאים שביקש ראש העירייה לברר גם סוגיות הקשורות באווירה מטרידה ובהטרדה מינית בספארי, סוגיות הקשורות בעזיבת עובדים, שימוש לא כשיר בכספים, זיוף היתר בנייה, טיפול בחיות וכל נושא רלוונטי אחר שיעלה במהלך הבדיקה. 

השופטת (בדימוס) אגסי כיהנה במשך כ-13 שנה, עד לפרישתה ב-2015, כשופטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים ובתל אביב. מאז פרישתה, עוסקת בגישור ובוררות בדיני עבודה ובמשפט מסחרי-אזרחי, תיקי הטרדה מינית והתנכלות.