בטקס חגיגי נחנך מרכז "פלא" – מתחם פעילות חדש של האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעתיים. המרכז משלב שני שירותים ייחודיים - מרכז פעילות ופנאי לילדים ובוגרים מיוחדים, ומרכז למשפחות מיוחדות. 

המרכז החדש ממוקם במתחם הציבורי החדש ברחוב אחדות העבודה 14, שבקומותיו העליונות פועלים גני ילדים. מרכז פלא שוכן בשתי הקומות הראשונות במתחם. בחודשים האחרונים פעל המרכז במתכונת הרצה, ומפעיל שירותים שונים עבור ילדים, בני נוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים ועבור בני משפחותיהם. הכל מתוך תפיסה שיתופית, כאשר העשייה נעשית בתיאום ובשיתוף אוכלוסיית היעד ובני המשפחות.
במרכז החדש פועל מערך של חוגים וסדנאות המותאמים לקהל היעד, עם צוות מורחב הנותן מענה לצרכים השונים. בנוסף, מפעיל המרכז סדנאות של פיתוח מיומנויות חברתיות באמצעות משחק במרחב משחקי פתוח, הכולל משחקים המעודדים אינטראקציה חברתית והזדמנות להתפתח.
המרכז למשפחות הוקם תוך מעורבות ושיתוף פעולה של נציגי ההורים, ונועד לספק מענה תמיכתי וקהילתי לכל בני המשפחה - הורים, אחים, סבים וסבתות, באמצעות הפעלת קבוצות תמיכה, הרצאות, סדנאות, הנגשת מידע וזכויות, פעילויות פנאי והפגה.

באירוע חנוכת המרכז השתתפו ראש העירייה רן קוניק, המנכ"ל יורם פומרנץ, סגני ראש העירייה אור-לי ניב וסיון גולדברג, מחזיק תיק השירותים החברתיים יעקב שטרן, מנהלת האגף זיוה גבאי, מנכ"ל עמותת קהילתיים שרון אבן-טוב, ראש מנהל החינוך, הנוער והצעירים אורית גור כהן, מנהל מחלקת צרכים מיוחדים עידו גרנות, מנהלים ועובדים באגף לשירותים חברתיים ונציגי עירייה נוספים. בנוסף, השתתפו בטקס כ-80 הורים וקרובי משפחה של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. נציגת ההורים נירית תלמי נשאה דברים באירוע, ולאחר ברכת ראש העירייה, הופיע אמן חושים.

"האגף לשירותים חברתיים פוגש את המורכבות איתה מתמודדים בוגרים וילדים עם צרכים מיוחדים מידי יום. אנחנו בעירייה פועלים לקדם שינוי משמעותי בעיר בכל הקשור למענים עבור אנשים עם מוגבלויות, ומתייחסים לתפקיד הזה בחרדת קודש", ציינה גבאי באירוע. "לפני מספר חודשים נפתח מרכז פלא להרצה, ומאז אנחנו בתנועת התפתחות מתמדת. אנו שמים את הדגש על עבודה בשיתוף פעולה צמוד עם ההורים, שמלמדים אותנו על עולמם של ילדיהם".

שטרן: "גבעתיים עולה קומה ומעניקה מענה פורץ דרך לאוכלוסיות המיוחדות. מרכז פלא ישמש כמגדלור של ערכי ההכלה, השילוב והנתינה בגבעתיים. תודה גדולה לכל ההורים המיוחדים היקרים שלנו, לשותפים הרבים ולכל מי שעסק במלאכת הקמת המרכז החשוב".

קוניק: "בשעה טובה, חנכנו את מרכז פלא. הפרויקט, שהובל על ידי צוות האגף לשירותים חברתיים ומנהל המרכז עידו גרנות, בשיתוף מלא של נציגות ההורים המיוחדים, עמותת קהילתיים ואגפי העירייה השונים - יפעל בשתי קומות יפהפיות במבנה החדש שלנו ברחוב אחדות העבודה, וייתן מענה גם למשפחות המיוחדות עצמן. המרכז אינו רק מקום פיזי, אלא מרחב בטוח לשתף, להישמע ולהרגיש את תחושת הביטחון לה זכאי כל אדם באשר הוא. אנו מזמינים את כל המשפחות המיוחדות בעיר לקחת חלק בפעילויות שמתקיימות במרכז פלא".