גבעתיים מדורגת במקום התשיעי בארץ במספר הדוחות שנרשמו לנהגים שחצו צומת בעיר באור אדום, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. מנתוני משטרת ישראל עולה, כי בשנת 2022 נרשמו בישראל 41,974 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום, שהם כ-115 דוחות ביום.

מדובר בעלייה של 8.1% במספר הדוחות בהשוואה לשנת 2021, במהלכה נרשמו 38,808 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום, ועלייה חדה של 23.2% בהשוואה לשנת 2020, במהלכה נרשמו 34,047 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום.

בסך הכל, בשלוש השנים האחרונות נרשמו 114,829 דו"חות לנהגים שחצו צומת באור אדום, כאשר 52% מהדוחות הופקו ממצלמות רמזור המוצבות בעיר ו-48% באופן ידני על ידי שוטרים.

במקום הראשון והמפוקפק תל אביב-יפו שבשנת 2022 נרשמו בתחומה 5,312 דוחות בגין חציית צומת באור אדום, גבוה יותר מכל עיר אחרת בארץ. ירושלים נמצאת במקום השני, עם 4,263 דוחות, נתניה במקום השלישי עם 1,864 דוחות. ראשון לציון במקום הרביעי עם 1,132 דוחות וחולון סוגרת את החמישייה הפותחת עם 1,048 דוחות ואחריהן עכו – 943, פתח תקווה – 906, חיפה – 899, גבעתיים – 830 ובאר שבע – 743.

"חציית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והחמורות שיש. נהג שמחליט להיכנס לצומת באור אדום מסכן את הנהגים שיש להם מופע ירוק ברמזור, והם בטוחים שהצומת פנוי. זוהי התנהגות אנטי-חברתית ולא מוסרית", מציין מנכ"ל אור ירוק יניב יעקב. "תאונות מהסוג הזה קטלניות במיוחד, כאשר חזית הרכב פוגעת בצדו של הרכב השני, והנהג או הנוסע לצדו למעשה חשופים. עלייה במספר הדוחות זו השנה השלישית ברציפות חושפת, כי מדובר בתופעה רחבה שגובה את חייהם של רבים בכל שנה". בעמותה מציינים, כי קרוב ל-3,00 נהגים היו מעורבים בתאונות עם נפגעים, בשל אי ציות לרמזור בשנת 2021, בהן 17 תאונות קטלניות.