ארונו של גבי ברלין ז"ל, בן 80 במותו, הוצב ביום שישי בבית ציוני אמריקה בתל אביב, שם המתינו לו בני המשפחה, אומנים וקהל רב שבא לחלוק לו כבוד אחרון. משם המשיך הקהל להלוויה שהתקיימה בבית העלמין בחולון. 

ימים ספורים לפני מותו, הוענק לברלין פרס מפעל חיים של אמ"י והוא הוזמן לשיר על הבמה עם משה להב במופע "הטיש הגדול", שהתקיים בהיכל התרבות בפתח תקווה. ברלין זכה השנה לקבל גם את תואר אזרח כבוד של גבעתיים. לא מכבר הוא סיפר בראיון ל"המקומון", על רצונו להנחיל את מורשת השירה העברית לדור הצעיר, וראה בפרויקט שיזם בגבעתיים סוג של סגירת מעגל בעיר בה הוא מתגורר במשך שנים ארוכות.

ברלין החל את דרכו המוזיקלית בשנות ה-60 בלהקת גייסות השריון, ולאחר שחרורו מצה"ל היה חבר בלהקות טיילת ושבעת המינים, עד שהוציא את אלבום הסולו הראשון שלו בשנת 1968, עם "שיר לאלמונית". הוא השתתף בפסטיבל שירי הילדים הראשון בשנת 1970 ובמחזמר "דודו השמן". במקביל, פיתח קריירה נוספת כמורה לביולוגיה בתיכון י"א בתל אביב. כמנחה אירועי שירה בציבור, הוא זכה להצלחה רבה ונחשב לאחת מהדמויות המוכרות והמזוהות ביותר עם הזמר העברי.

השנה סגר ברלין מעגל בחייו, כשהחל ללמד במסגרת פרויקט "זמר עברי" בכיתות ד' בבית הספר אלון בגבעתיים. "פגשתי את ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, שמאוד אוהב את שירי ארץ ישראל וגם מנגן על אקורדיון, והצעתי להתחיל ללמד תלמידים בבתי ספר יסודיים שירי ארץ ישראל של פעם", סיפר ברלין בריאיון ל"המקומון". 

"שמעתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של גבי, מענקי הזמר העברי, תושב גבעתיים ואזרח כבוד שלה. אני שמח שזכינו השנה כעיר, עוד בטרם התגלתה המחלה הארורה בגופו, לחגוג לו יום הולדת 80, להעניק לו את תואר אזרח הכבוד של גבעתיים ולגרום לו עונג ואושר בפרויקט הזמר העברי, אותו העביר לילדי בית הספר יגאל אלון. הוא מאוד נהנה מהחזרה להוראה, והפרויקט זכה להצלחה", ספד לו ראש עיריית גבעתיים רן קוניק. 

יו"ר אמ"י יונה אליאן אמרה בעקבות מותו של ברלין: "עולם התרבות הישראלי איבד את אחד מעמודי התווך שלו. אם יש נחמה, היא בכך שזכינו להודות לו ולהראות לו עד כמה אהבנו אותו עוד בחייו, באירוע שנערך בשבוע שעבר, שם זכה למחיאות כפיים ממושכות ואחרונות. תרומתו, הן בפן התרבותי והן בפועלו הרב למען זכויות האומנים ושימור הזמר העברי - לא תישכח".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "הצטערתי להתבשר על לכתו של גבי ברלין, מענקי המובילים של שירה בציבור בישראל. גבי ז"ל, זוכה פרס מפעל חיים מטעם אמ"י, ידע בכישרון ובחן לחבר את מגוון הקולות בחברה הישראלית לשירה בציבור, היוצאת מהלב ונכנסת ללבבות. יהיה זכרו ברוך".

הבן של, האח של

ארבעה ימים לאחר פטירתו של ברלין ז"ל, נפטר אזרח כבוד נוסף של העיר, הזמר והבדרן חופני כהן (76) ז"ל. חופני, שזכה בעבר בפרס אמ"י למפעל חיים, הגיע ממשפחת האומנים המצליחה כהן, בנם הבכור של הזמרים שלמה (סולימאן הגדול) ושרה כהן, מחלוצי השירה בציבור בארץ, ואחיהם של הזמרים יזהר, ורדינה ופיני כהן. חופני התמודד בשנים האחרונות עם בעיות רפואיות, בשל מחלת הסוכרת ממנה סבל, עבר השתלת כליה, קטיעת רגל וסבל מפגיעה במיתרי קולו ובראייתו. "איבדנו את היהלום שבכתר המשפחה", ספד לו אחיו יזהר".

"הכל קיבלנו מההורים", אמר חופני בראיון למעריב לפני כ-11 שנה. "אבא היה אביר הזמר העברי ואף פעם לא שאל 'עשית שיעורים?', אלא 'ניגנת היום?'. בבית דיברנו רק עברית ואכלנו גפילטע פיש לצד המרק התימני". בהמשך הפך כהן לזמר, בדרן ומנחה. בשנת  2015 זכה בפרס למפעל חיים מטעם אמ"י.

"חופני היקר, איזה איש, איזו כריזמה, איזה קול. חיית הבמה, איש גבעתיים ואזרח הכבוד שלה, בן למשפחה שכל כולה מוזיקה ושיר, הלך מאיתנו והעצב רב", ספד לו קוניק. "סבלת מספיק חופני, עכשיו תוכל לנוח".