עשרות אירועים יתקיימו ברמת ובגבעתיים במהלך החופש הגדול. ברמת גן יציינו את תקופת הקיץ בשלל אירועים ומופעים, שחלקם יהיו קשורים לאירועי שנת ה-100 לעיר. בין השאר, הוגיעה העירייה על מבצע "קיץ בשכונה", במסגרתו יוצבו מתנפחי מים בשכונות בעיר ויתקיימו פעילויות והפעלות לכל המשפחה.

במסגרת אירועי הקיץ בעיר, ייערך בכל יום שלישי בשעה 20:00 ערב שירה בציבור לקהל הרחב במיקומים שונים בעיר. בימי שני יוקרן סרט באמפי בפארק הלאומי - בשעה 19:00 לקטנים ובשעה 21:00 לגדולים. הכניסה ללא תשלום.

גם הקיץ יתקיימו שני מופעי אופרה בניצוחו של גיל שוחט הפתוחים לקהל הרחב – אופרת "לה בוהם" ב-10 באוגוסט בשעה 20:00 באפי בפארק הלאומי, ואופרת "אאידה" ב-24 באוגוסט, גם כן ב-20:00 בכיכר רמב"ם המחודשת. ב-3 באוגוסט יופיע בכיכר רמב"ם רמי קליינשטיין, במופע ללא תשלום במיוחד לט"ו באב, וכעבור חמישה ימים יתקיים מופע מחווה לאריק לביא בתיאטרון רמת גן, לשם כבר יהיה צורך לרכוש כרטיסים מראש. 

אירועי הקיץ בגבעתיים יכללו פסטיבל בירה עם הופעות של הדג נחש, שירי מימון ואוברטון. בנוסף, עתידים להופיע בקיץ בעיר גם עילי בוטנר וילדי החוץ, שיהיו המופע הפותח של הקיץ, וברחבת מצפה הכוכבים יתארחו אסף אמדורסקי, סי היימן ומופע משירי יצחק קלפטר.

לרגל ט"ו באב, תתקיים חגיגת אהבה עם להקת התפוזים, שתנגן קלאסיקות רוק ישראליות, לצד "להקת הבית", שתופיע עם קאברים לשירי אהבה מוכרים. גם השנה יתקיים בעיר פסטיבל הזמר העברי חוזר, והפעם עם דודו זכאי ולהקת קולות גבעתיים, שיארחו את הגבעטרון. 

הילדים יצטננו באירוע" קיץ על המים", שבו יתמלא הפארק במגלשות מים ובמתנפחים. מרחב פעילות חדש בשם "PlayTime" יפעל במרכזים הקהילתיים השונים ויציע לילדים מגוון שולחנות משחק, ערבי סרטים לכל המשפחה, מסיבות ועוד. במסגרת אירועי "גינה לי", יתקיים הפנינג לגו ענק, עם הופעות של "אינדי ילד טריו" ו"התפוזים של אדון שוקו", שינגנו שלל להיטים ישראליים מכל הזמנים. עבור המשפחות המיוחדות יתקיימו פעילויות ייעודיות, בהן סדנת שוקולד זוגית וסדנת הכנת עפיפונים, יום מים וסיור בתחנת המשטרה.