ספסלים, כיסאות, שלטי רחוב ומתקנים חדשים הוצבו באזורים שונים בגבעתיים, במסגרת מבצע "שפת הרחוב החדשה", שתכנן אגף שפ"ע. בעירייה הסבירו, כי בשבועות האחרונים גבעתיים שדרגה את רחובותיה והתקשטה בספסלים, פחים, שלטי רחוב ועמודים חדשים. זאת, כחלק מעבודה של אגף שפ"ע בעיריית גבעתיים, בראשותו של פיני אדרי, לטובת עיצוב שפה אחידה במרחב הציבורי-עירוני. 

"השפה החדשה כוללת שילוט אחיד של רחובות, מעגלי תנועה, גינות ציבוריות, שלטי הנצחות ומבני ציבור, תמרורים, מערכות ישיבה של ספסלים, כיסאות ישיבה, כיסאות בר וישיבה בצוותא, אשפתונים, מתקני קשירת אופניים, פרגולות, עמודי חסימה, גדרות, אבני שפה, מעקות בטיחות, לוחות מודעות, פרטי נגישות ופסי האטה. בעירייה מסבירים, כי תכנון השטחים הפתוחים משפר את תחושת הולכי הרגל ורוכבי האופניים במרחב העירוני, מעודד אותם לנוע בין רחובות העיר בנעימים ומאפשר להם לנוח בפינות ישיבה חדשות ומוצלות. 

במסגרת זו, מייצרת גבעתיים, כך לדברי גורמים בעירייה, רצף אורבני חדש ומאפשרת תשתית תכנונית אחידה, המחברת את הצרכים של כלל גורמי התכנון השונים העוסקים בפיתוח המרחב הגיאוגרפי, ביניהם יחידות העירייה, גורמי חוץ, מתכננים ואדריכלים. זאת, לצד המרקם העירוני, הכולל רחובות ראשיים ומסחריים, צירים מרכזיים, אזורי בילוי וכדומה. בנוסף, השפה החדשה ממתגת את העיר כחדשנית ומודרנית, תוך שימור אופייה הקהילתי והייחודי של העיר. 

חבריי ועדת ההיגוי היו שותפים פעילים לגיבוש שפת הרחוב החדשה ‏והיוו זרוע מקשרת בין צרכי המחלקות והאגפים השונים בגבעתיים. הוועדה התמקדה בדיוני גיבוש התוכנית בצרכים העירונים, לצד יצירת שפה אחידה, ברורה ונקייה לעיר. בין משתתפי חברי ועדת ההיגוי: יו"ר הוועדה רענן שמעיה, המשמש כסגן מנהל אגף שפע ופקיד היערות העירוני, אדריכל העיר אריאל בלכר, ראש המנהלת להתחדשות עירונית רקפת פסו קונפורטס, מנהל אגף פיתוח תשתיות נתנאל כהן, מנהלת אגף דוברות ותקשורת לשעבר עדי שגיא ומשרד נדל רויזין אדריכלים.

"גבעתיים עוברת תהליך מאסיבי של התחדשות עירונית בשנים האחרונות, הודות לתוכנית המתאר העירונית החדשה. לצד תהליך זה, אגף שפ"ע מקדם את שדרוג המרחב העירוני, באמצעות גיבוש שפת רחוב אחידה וחדשה, אשר משלימה את הרצף התכנוני ומשפרת את החוויה האורבנית של התושבים", ציין ראש העירייה רן קוניק. "אני רוצה להודות לרענן שמעיה על הובלת השפה החדשה, ולחבריי ועדת ההיגוי על שלקחו חלק ותרמו מהידע שלהם לטובת הפרויקט".

שמעיה: "שפת הרחוב העירונית גובשה מתוך הצורך לעשות סדר במרחב הציבורי ומתוך הבנה, שתכנון נכון ומקצועי של המרחב, צריך להתבסס על אחידות ולהתאים למאפיינים ייחודים של גבעתיים. מטרת השפה הייתה ליצור זרימה לצד שקט ויזואלי, התורמים לתחושה נעימה בהליכה ובנסיעה. שפת הרחוב החדשה מהווה מסמך ראשון מסוגו בעיר, המאגד בתוכו את הכללים לתכנון המרחב האורבני הקיים ולשדרוגו בעתיד, לצד חופש תכנוני לבעלי מקצוע ואדריכלים. אני רוצה להודות לחברי ועדת ההיגוי על ההירתמות ועל הליווי המקצועי של כל חבר וחברה בתחומו", ציין שמעיה.