מתחם ישיבה חדש ע"ש פייבל (שרגא) ורינה שבס ז"ל, מהמתיישבים הראשונים במורדות גבעת קוזלובסקי ומהפעילים הקהילתיים הבולטים בהקמתה של גבעתיים – נחנך בצומת הרחובות המרי וגבע, הצופה על העיר וקו האופק של גוש דן.

האירוע התקיים במעמד ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, סגניו אור-לי ניב וסיון גולדברג, מנכ"ל העירייה עו"ד יורם פומרנץ ושמעון שבס,  בנם של הזוג שבס, שכיהן בתקופת יצחק רבין כמנכ"ל משרד ראש הממשלה ובמשך שנים ארוכות היה ממקורביו. לטקס הגיעו גם חברים במועצת העירייה וקרובי משפחת שבס. בתום הברכות, התקיים טקס גזירת הסרט והסרת הלוט משילוט ההנצחה ע"ש שרגא ורינה שבס.

עם עלייתו ארצה בשנות ה-30, רכש שרגא שבס מגרש בגבעת קוזלובסקי, במטרה לבנות בית ולשכן בו את הוריו, שעמדו לעלות לארץ. אולם הוריו של שבס, שנספו בשואה, לא זכו לפגוש את אדמת ישראל. במהלך מלחמת העולם השנייה, התנדב שבס לצבא הבריטי, ובשירותו כחבר "הגנה" נשלח לסייע לתנועה היהודית בבגדד לקראת עליית יהדות עיראק.

בשנת 1949 החל שבס לבנות את ביתו ברחוב הפסגה, לימים רחוב ז'בוטינסקי. שבס היה ממקימי ארגון אקי"ם בעיר והתנדב בגופים שונים, בהם הפועל רמת גן-גבעתיים ובית מנדלבליט, מסניפי הדגל של מפלגת העבודה לדורותיה, בימים בהם גבעתיים כונתה "העיר האדומה". בזכות פעילותו הקהילתית, קיבל שבס אותות הכרה מראשי הערים שמעון בן צבי, קובא קרייזמן ויצחק ירון.

רינה שבס עלתה לארץ ישראל ב-1946 ונקלטה כחברה בקיבוץ ניצנים. בגבעתיים הייתה פעילה בגופים עירוניים, ביניהם אק"ים ואיל"ן, והייתה אחראית בהתנדבות על הנהלת החשבונות של מועדון הגמלאים העירוני למעלה מעשר שנים. במשך שנים ארוכות היא התנדבה למען האזרחים הוותיקים בעיר, הן במחלקת הרווחה העירונית והן בביטוח הלאומי, ובשנת 2003 זכתה באות יקירת העיר, בתקופת כהונתו של אפי שטנצלר כראש העירייה.

שיפוץ פינת הישיבה בגינת קוזלובסקי כלל החלפת הריצוף וחידוש סמטת אסירי ציון עד רחוב המעלות.  בנוסף, הותקנו גופי תאורה חדשים, פינות ישיבה מוצללות בגזיבו, שתילת צמחיה וברזיה חדשה. "עם חידושה של פינת החמד שבין הרחובות המרי וגבע, אישרה ועדת השמות את קריאתה על שמם של הזוג רינה ושרגא (פייבל) שבס ז״ל, יקירי העיר, ומראשוני מתיישבי גבעת קוזלובסקי, שתרמו רבות לקהילה והתנדבו במסגרות רבות בעיר", ציין קוניק בטקס. "הפינה התחדשה בספסלי ישיבה מוצללים, ריצוף ותאורה חדשים, שיאפשרו לתושבי השכונה לנוח וליהנות מהבריזה הנושבת בגבעה. תודה לכל מי שהגיע. כל הנצחה מרגשת וחשובה, ודאי אם היא מגיעה עם חידוש חזות העיר".

שמעון שבס, בנם של שרגא ורינה, ציין באירוע: "הוריי התנדבו כל חייהם בעיר והיו יקירי העיר. אני מודה לקוניק ולהנהלת העירייה, על שהחליטו להנציח את זכרם בפינת חמד על הגבעה, בה הוריי היו מראשוני המתיישבים ובה הולידו אותי וגידלו את אחי ואותי, ואחריהם עוד שלושה דורות של ילדים נכדים ונינים, שגרים, מתחנכים וחיים על הגבעה, בגבעתיים".