לאחר שני סבבים קודמים של פרויקט "אמץ עץ", במסגרתו ניטעו בחצרות בתי התושבים ברחבי גבעתיים כאלף עצים, הודיעה העירייה על יציאה לסבב שלישי של הפרויקט. כזכור, לאחרונה התקיימו גם ברמת גן מבצעי אימוץ עצים, במסגרתם נמסרו לתושבים אלפי עצים. 

בגבעתיים יצא המיזם לפועל בשנת 2021, בהובלת אגף שפ"ע בראשותו של פיני אדרי ומנהל מחלקת גנים ונוף ופקיד היערות העירוני רענן שמעיה. כאמור, בשני הסבבים הראשונים נמסרו לתושבי העיר כאלף עצים לנטיעות בחצרות בתים, בניינים ומרפסות. היעד כעת, הוא לספק עוד מאות עצים שיינטעו בשטחים פרטיים בעיר. זאת, לצד נטיעות של העירייה בשטחים ציבוריים.

בעירייה ציינו, כי הפרויקט נועד למזער את הנזקים הסביבתיים של ההתחממות הגלובלית, שבאה לידי ביטוי בעיקר בעלייה קיצונית בטמפרטורות ובריבוי שריפות בשטחים מיוערים. בעירייה ציינו, כי נטיעת עצים היא אחת הדרכים למתן את אפקט החממה ולסייע בהרחבת שטחי הצל, הורדת הטמפרטורות והעשרת מגוון החי התלוי בעצים ובטיוב הקרקע. 

העירייה מספקת לתושבים המשתתפים בפרויקט עצים איכותיים ושק קומפוסט להמשך גידול מיטיבי. במידת הצורך, מחלקת גנים ונוף מעניקה עזרה ותמיכה מקצועית בטיפול ואחזקה נכונה של העצים. בימים אלה, מובילה העירייה קמפיין על המיזם בשילוט חוצות ובערוצי הדיגיטל העירוניים, ונוספה אפשרות הרשמה דיגיטלית, דרך הפייסבוק ואתר העירייה.

"היוזמה המבורכת הוכיחה את עצמה בשני סבבים מוצלחים, כאשר מאות תושבים נרתמו לפרויקט והפגינו מחויבות למניעת ההתחממות הגלובלית", ציין ראש עיריית גבעתיים רן קוניק. "פרויקט זה מהווה תשתית חשובה ומתבקשת להתמודדות עם משבר האקלים המחריף. נמשיך לפעול למען הגברת המודעות, לצד נקיטת פעולות בנושאים סביבתיים. אני מזמין את תושבות ותושבי העיר להצטרף ליוזמה ולטעת עצים בחצרות ביתם".