גיא ישראלי וגיא ענבר, בני 30 וחברים טובים מגבעתיים, הכירו במכינה הקדם צבאית והחליטו להגשים חלום. לפני כשלוש שנים הקימו את להקת אתנוס ומאז הם מנגנים באירועים פרטיים, בהופעות ובפסטיבלים, ובימים אלה הם צפויים להופיע ביקב "אמפורה" בכרם מהר"ל, כחלק מקונספט ייחודי של הופעות לייב ביקב.

מאז הקימו את ההרכב, הם צברו עשרות אלפי האזנות בספוטיפיי וקהל לא מבוטל של מאזינים גם בהודו ובטורקיה. "גרנו יחד בדירת שותפים בתל אביב, ואחרי הצבא החלטתי לפתוח אולפן הקלטות ולהתחיל את הדרך שלי כמוזיקאי. אני מנגן על גיטרה ובתפקיד הדיג'יי, וגיא ענבר מנגן על כלי מיתר וגיטרה. עם הזמן הוא הצטרף אליי והתחלנו לעשות מוזיקה יחד, ואז זה התחלנו לגלגל את הרעיון של אתנוס. המגורים המשותפים הולידו את הלהקה. יחד אנחנו יוצרים מוזיקה מקורית בסגנון אלקטרוני-אתני, בשילוב נגינה בלייב" מספר ישראלי.

בימים אלה נוספת להרכב צלע שלישית והם צפויים להופיע עם חלילנית. אחרי ההופעה בכרם מהר"ל, הם שואפים לפרוץ את גבולות ישראל ולצאת לסיבוב הופעות בחו"ל. הם מספרים, שההשראה שלהם מגיעה מתוך מחקרי מוזיקה. "כיוון שאנחנו מנגנים מוזיקה אתנית, ההשראה שלנו מגיעה ממגוון מדינות בעולם. אנחנו כל הזמן חוקרים באינטרנט ושומעים בעיקר מוזיקה הודית, ספרדית וערבית. אנחנו עוקבי באדיקות אחר קהל המאזינים שלנו בספוטיפיי, ונדהמנו לגלות שרוב הקהל ששומע את המוזיקה שלנו מגיע מטורקיה והודו", אומר גיא ישראלי. "יש לנו כל הזמן פנטזיה של 'בוא נכבוש את העולם', אנחנו מקווים שזה עוד יגיע", מסכם ישראלי.