ראש עיריית רמת גן לשעבר, ישראל זינגר, הודיע על תמיכתה במועמדותו של ליעד אילני בבחירות לראשות העירייה. זינגר, שנוצח בבחירות 2018 על ידי שאמה הכהן בסיבוב השני, התפטר אחריהן מחברותו במועצת העירייה ובמהלך הקדנציה סיעתו התפצלה. שניים מחברי סיעתו – יונה טילמן וחגי אשר, הצטרפו לקואליציה, בעוד שאביבית מאור נמרודי נשארה באופוזיציה ובבחירות הקרובות תהיה ברשימתו של אילני.

כזכור, זינגר שקל להתמודד בבחירות הקרובות, אבל לפני כחודש הודיע שאין בכוונתו לרוץ פעם נוספת לראשות העירייה. בפוסט שפרסם זינגר השבוע, הוא כתב בין היתר: "לאחר שבחנתי במשך תקופה ארוכה את הנושא לעומקו ונחשפתי לכמה וכמה סקרי עומק, ברור לי כי ליעד אילני הוא המועמד היחיד שיכול לנצח את שאמה הכהן ולהחליף את הנהגת העיר", ציין זינגר. "לא שכחתי שליעד חבר בזמנו לכרמל, ורק בשל כך כרמל ניצח אותי בקושי רב בסיבוב השני. לא הסתרתי שכעסתי עליו בזמנו, אבל כעס זו לא תוכנית עבודה".

זינגר הוסיף: "תוכנית עבודה עבורי היא לדאוג לרמת גן ולסייע ביצירת הנהגה חדשה לעיר, שתוביל אותה בשנים הבאות ותסייע לה לממש את הפוטנציאל שלה. כאיש חינוך, אני סמוך ובטוח שליעד ישקף מדיניות ליברלית במערכת החינוך. מתוקף היכרותי עם המשנה החינוכית שלו, אני משוכנע שמערכת החינוך של רמת גן תחזור להיות המובילה בישראל. ליעד אילני הוא האדם המתאים ביותר לכהן כראש העירייה הבא של רמת גן. הוא איש אמיץ, חרוץ, שקול ובעל יכולת קבלת החלטה".

בתוך כך, נודע השבוע כי פרופ' יזהר אופלטקה מהחוג למדיניות ומנהל בחינוך באוניברסיטת תל אביב יוצב במקום הרביעי ברשימת "רמת גן שלנו" בראשותו של אילני. במקומות השני והשלישי ברשימה יוצבו חברת המועצה נמרודי ונאווה רביבו, אמו של לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל ז"ל, שנהרג בפעילות מבצעית סמוך לג'נין. עדיין לא נקבע מי מהן תהיה במקום השני.

פרופ' אופלטקה כיהן עד לא מכבר כסגן ראש עיריית גבעתיים ומחזיק תיק החינוך מטעם רשימתו של ראש העירייה רן קוניק. הוא החל לכהן כחבר מועצה בגבעתיים לאחר הבחירות בשנת 2013, ובעקבות בחירתו של קוניק לראשות העירייה, הוא התמנה למחזיק תיק החינוך.

לאחר שעבר להתגורר ברמת גן, התפטר פרופ' אופלטקה מחברותו במועצת עיריית גבעתיים, וכעת הוא מתמודד פעם נוספת על תפקיד בכיר במערכת החינוך, הפעם ברמת גן.

"אני שמח להצטרף לרשימתו של מי ששם לנגד עיניו את טובת ילדי רמת גן ופעל רבות לקידום מערכת החינוך בעיר", ציין פרופ' אופלטקה. "אני בטוח שביחד נקדם את מערכת החינוך העירונית בצורה משמעותית".

אילני: "אני גאה על הצטרפותו של פרופ' אופלטקה כחבר מרכזי ברשימת 'רמת גן שלנו' למועצת העירייה. פרופ' אופלטקה יוביל ביחד איתי את תוכנית החינוך של רמת גן, במטרה להפוך את רמת גן בתוך חמש שנים לעיר החינוך מספר אחת בישראל. אין שום סיבה שמה שפרופ' אופלטקה עשה בתחום החינוך בגבעתיים, הוא לא יעשה בשבילנו כאן ברמת גן וביתר שאת. חינוך מצוין ברמת גן זו חובה".