"הרגשתי מאוד לא נעים. מה, אנחנו באיראן או בישראל?". כך מספרת צפי ארז (88) מגבעתיים, על התחושות הקשות, לאחר שנהג אוטובוס חרדי של חברת דן התעלם משאלתה אודות היעד אליו הוא מגיע, רק בשל היותה אישה.

"ביום חמישי עליתי עם בעלי בתחנה של קו 45 ברחוב ויצמן בגבעתיים לכיוון מרפאת שירותי בריאות כללית ברחוב הרצליה ברמת גן. בגלל שהיו כמה קווי אוטובוס, רציתי להיות בטוחה שעלינו על הקו הנכון ושאלתי את הנהג אם הוא מגיע לרחוב הרצל, אבל הוא לא ענה, כאילו שאני אוויר. שאלתי בפעם בשנייה והוא שוב לא ענה וגם בפעם השלישית הוא לא התייחס", סיפרה ארז. "כשבעלי שאל את הנהג מדוע הוא מתעלם, הנהג השיב שהוא אינו מדבר עם נשים. איך זה יכול להיות שנהג אוטובוס ציבורי אינו מדבר עם נשים?".

ארז, ניצולת שואה, שעלתה לישראל ביום הקמת המדינה על גבי אוניית מעפילים שעגנה בנמל תל אביב, היא מוותיקות העיר גבעתיים וסיפורה האישי מסמל במידה רבה את תקומת ישראל. את בעלה נדיב ארז (88) היא הכירה בעת ששירתה בצה"ל כמקפלת מצנחים והוא שירת כצנחן. לבני הזוג שלושה ילדים, שבע נכדות, שלושה נכדים ונין אחד. 

"באירופה", היא אומרת, "היו קוראים לי 'יהודונת' ופה במדינת ישראל, שחלמנו עליה, נהג באוטובוס ציבורי לא מוכן לענות לי כי אני אישה. מה, אנחנו באיראן? התחושה הייתה שעוד מעט ידרשו מנשים לשבת בספסל האחורי של האוטובוס", היא אמרה עוד. בעלה נדיב הוסיף: "התחושה הייתה מאוד לא נעימה".

בני הזוג ארז סיפרו על החוויה הלא נעימה שחוו לשכנתם, ההיסטוריונית פרופ' חנה יבלונקה והתלוננו בהנהלת דן. "למעלה מ-30 שנה אני חיה מול משפחת ארז. אנשים נפלאים. היא ילדת שואה, הוא דור שלישי בארץ, חיים מעמלם, עם שלושה בנים ששירתו בצבא ונכדים מוצלחים. הנהיגה במרכז בשנים האחרונות קשה להם, מונית יקרה והם החלו להשתמש באוטובוסים", כתבה פרופ' יבלונקה בפוסט שהעלתה בסוף השבוע ועורר תהודה רבה. "הנהג באוטובוס, חובש הכיפה, הוא משרת ציבור, שקצת למעלה ממחציתו נשים, מודה שהן שקופות בעיניו. שכנתי לא ידעה את נפשה מעלבון, מצער ומכעס. החלטתי לדברר אותה ואת סיפורה, שהוא דוגמה להתבהמותה של החברה הישראלית בכלל ובפרט ביחסה אל מבוגריה".

גם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק הגיב בחריפות על מה שחוותה התושבת הוותיקה בעירו: "הרשת גועשת לאחר הפוסט של פרופ' יבלונקה, המספר על הזוג ארז, שכניה מגבעתיים, שעלו לקו אוטובוס דן בעיר, והגברת ארז זכתה להתעלמות מהנהג החרדי שאמר לבעלה לדבריו – 'אני לא מדבר עם נשים'. פגשתי את הזוג ארז, מכרים שלי, מוותיקי גבעתיים, שסיפרו לי על המקרה בזעזוע והיו בדרכם למשרדי הנהלת דן. עודכנתי, כי החברה רואה בחומרה מקרה זה וכי הנהג זומן לבירור משמעתי. כמובן שאין להשליך ולהכליל ממקרה זה. מדובר בנהג, שאם כך אמר, מקומו לא על ההגה".

מחברת דן נמסר בתגובה: "חברת דן מתנצלת בפני בני הזוג על האירוע. מיד עם פרסום הפוסט, נערך בירור ראשוני עם הנהג. התנהגות מסוג זה אינה מקובלת ומנוגדת לתפיסת השירות לציבור הנוסעים, הנהוגה בדן מאז ומתמיד. לאחר שיחה שנערכה עם בני הזוג, זומן הנהג לבירור נוסף ויוסקו מסקנות בעניינו כבר בימים הקרובים. דן פעלה ותמשיך לפעול כדי לספק את השירות הטוב ביותר לכלל ציבור הנוסעים, ותחדד ביתר שאת את אמנת השירות של החברה לכיבוד כל נוסע ואדם באשר הוא".