מזל טוב ליום ההולדת ה-49. יוסי הפיל מהספארי חגג השבוע יום הולדת, סמוך ליום הפיל הבינלאומי, החל ב-12 באוגוסט, ולא בכדי - יוסי הוא שם דבר בעולם הפילים האפריקאיים בגני החיות בעולם.

יוסי הפיל, הצבר הראשון בספארי, נולד ב-1974 זמן קצר אחרי פתיחתו של השטח האפריקאי בספארי לקהל הרחב. הוא נולד במשקל 70 ק"ג, אבל מאז הוא גדל וגדל, עד שהגיע למשקל של כשבעה טון וזכה בתואר "הפיל הגדול ביותר בגני החיות בכל העולם".

במהלך השנים נולדו לו 32 ילדים ונכדים, הנמצאים בגני חיות שונים בעולם ותורמים לשימור הפילים האפריקאים, המוגדרים על פי ארגון שמירת הטבע של האו"ם כ"מין בסכנת הכחדה", בעיקר בשל ציד לא חוקי, כדי לסחור בחטים שלהם העשויים שנהב. בהערכה גסה, באפריקה ניצוד בכל 30 דקות פיל באופן בלתי חוקי, כך שליוסי ובני משפחתו תפקיד חשוב במיוחד ולכן כל יום הולדת הוא סיבה למסיבה, במיוחד בגיל 49.

בתוך כך, דורבנית קטנטנה בת כחודש נמצאה כשהיא משוטטת לבדה באזור הכנסת. אנשי משמר הכנסת איתרו את הדורבנית, שהותקפה על ידי מספר עורבים והבינו כי עליהם לחלץ אותה לטיפול הגורם המתאים, כדי שתשרוד את הניתוק בטרם עת מאימה. הם אף העניקו לה את השם דורה.

הדורבנית הקטנה הגיעה לבית החולים של הספארי כשהיא חלשה ומיובשת. בבדיקת הווטרינר נמצא פצע גדול בגבה, שנגרם ככל הנראה מתקיפת העורבים. לדברי ד"ר נילי אנגליסטר, וטרינרית בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן, "היא עברה סדרה של בדיקות, קיבלה נוזלים וטיפול ראשוני לפצע שבגבה, ואושפזה בחדר שקט". עד שתחלים לגמרי, דורה מלקקת תחליף חלב אם להנאתה ולומדת להתמודד עם מזונות מוצקים. עדיין לא ברור אם תוכל לשוב לטבע או תישאר בספארי.

הדורבן ההודי הוא המכרסם הגדול ביותר ביבשת אסיה וכמובן שגם בישראל. הוא קיבל את שמו בגלל הדורבנות המכסים את גופו ומגנים עליו מפני טורפים.