ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן מיהר להודיע אתמול על כוונתו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת ללא תשלום לאורך הקו האדום של הרכבת הקלה, מצומת בן גוריון ועד לשדרות ירושלים ביפו. שאמה הכהן ציין, כי לאחר הסדרת השילוט לתחנות, הקו יחל לפעול ולהערכתו הוא ישמש אלפי נוסעים מידי שבת.

שאמה הכהן הבהיר, כי הקו האדום לא יעבור בערים שבהן אין כיום תחבורה ציבורית בשבת – בני ברק ובת ים. "יש ביקוש גבוה לנסיעה בשבתות והקו האדום ייתן לכך מענה", הוא הסביר. לדבריו, במקביל יימשך המאבק להפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות, אך להערכתו הדבר עשוי לקרות רק לאחר הבחירות הבאות לכנסת. "זה כבר עניין פוליטי ארצי, והתוצאות בקלפי יקבעו. עד שזה יקרה, אנחנו נפעיל קו אוטובוסים בשבתות ובחגים באותו תוואי של הרכבת הקלה, ללא כניסה לערים שאין בהן תחבורה ציבורית בשבת", הוא הסביר.

כזכור, עיריית רמת גן הייתה הראשונה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת עד לחוף הים בתל אביב והיא מפעילה גם בימים אלה את שירות "סבבוס" בשני קווים - הקו הכחול" מהפארק הלאומי למתחם הבורסה ומשם לתל אביב, והקו הלבן מאוניברסיטת בר אילן, דרך בית החולים שיבא, הרחובות אלוף שדה ובן גוריון ועד לתל אביב.  

בסוף השבוע האחרון נסעו בשני הקווים כ-8,000 נוסעים, והצפי הוא שהוספת הקו האדום תביא לעלייה של כ-2,000 נוסעים. במקביל, מפעילות גם עיריות תל אביב, גבעתיים ורשויות נוספות תחבורה ציבורית בשבת באמצעות מיזם "נעים בסופ"ש". שאמה הכהן ציין, כי ניתן יהיה לצאת מרמת גן ולהמשיך בקווי "נעים בסופ"ש" ליעדים נוספים בהם המיזם עובר. 

חבר מועצת עיריית רמת גן, עו"ד זוהר ישרים, שחבר בקואליציה של שאמה הכהן ומתמודד בבחירות הקרובות למועצה בראש רשימת הציונות הדתית, הביע התנגדות להפעלת קו אוטובוסים שלישי ברמת גן בשבתות. "זו אמירה לא נכונה של ראש העירייה, ואני קורא לו שלא לעשות את זה. בוודאי לפני ראש השנה ובחודש אלול", הוא הסביר. "חבל לי מאוד אם זה יקרה ואני מתכוון להתנגד לזה במועצת העירייה".

עו"ד ישרים אמר עוד: "אניע סבור, כי בשכנות טובה ובחיים משותפים זה לצד זה, ניתן להתאים את העיר לכלל תושביה מבלי לפגוע באחר. חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים מתגוררים יחד וברוח טובה כבר 100 שנים. אין שום סיבה לפגוע במרקם החיים. רמת גן לא צריכה להיות בני ברק, אך גם לא צריכה להיות תל אביב".