"יהיה פיצוי על כך שמרצ לא נכנסה לכנסת ונגדיל את הכוח שלנו ברמת גן", אומר המשנה לראש עיריית רמת גן ומחזיק תיק התרבות צחי זליכה, שיעמוד בראש רשימת מרצ ברמת גן, המתמודדת בבחירות למועצת העירייה. "בבחירות לראשות העירייה אנחנו תומכים בכרמל שאמה הכהן, הייתה לו קדנציה טובה והוא צריך להמשיך", מכריז זליכה.

"כל מה שקורה עכשיו עם המחאה ברחובות, לא היה קורה, אם היה לפני הבחירות לכנסת איחוד בין מרצ למפלגת העבודה, ויותר אנשים היו מצביעים עבור מרצ. אם מרצ הייתה בכנסת, לא היה קורה מה שקורה כעת במדינה, ואני מאמין שאנשים לא יחזרו על הטעות שעשו כשלא הצביעו למרצ", מסביר זליכה את מקור האופטימיות שלו לקראת הבחירות – "היעד שלנו הפעם יהיה להכפיל את הכוח של מרצ ולהגיע לארבעה מנדטים, ואני רוצה לכהן בקדנציה הבאה כמחזיק תיק החינוך. אמשיך להיות חבר מועצה בהתנדבות מלאה וללא שכר".

זליכה מגלה, כי היו מגעים מתקדמים על ריצה משותפת עם יש עתיד, אך הם לא הבשילו להסכם. "מאוד רציתי באיחוד של המחנה הליברלי. הודעתי שאני לא מעוניין בתפקיד סגן ראש עירייה בשכר ושהתפקיד יינתן לנציג של יש עתיד, אבל לצערי, המגעים לא צלחו וחבל, בגלל שלא הייתה הסכמה על המקום הראשון ברשימה. כחבר מועצה ותיק ומוכר, סברתי שראוי שאני אעמוד בראש הרשימה", הוא אומר. "למרות שלא הושג הסכם, נשארנו ביחסים טובים וחבריים, ואחרי הבחירות נשתף פעולה".

זליכה מציין, כי הוא מאמין שגם הפעם רבים מיוצאי בבל המתגוררים ברמת גן יצביעו עבור הרשימה בראשותו. "כבר למעלה מעשר שנים אני יוזם פעילויות תרבות ייחודיות ליוצאי בבל, שבעבר היוו את רוב תושבי רמת גן. אנחנו הולכים ביחד שנים ארוכות", הוא מסביר.

זליכה, שנבחר לראשונה למועצת העירייה לפני 20 שנה, בהיותו בן 28, מתמודד כעת לקדנציה חמישית במועצה. בנוסף לתפקידו כמחזיק תיק התרבות, מכהן זליכה כיו"ר מרכז המוזיקה העירוני וכיו"ר תאגיד המים מי רמת גן. "התחלתי בתקופה של צבי בר, שרגא ברוש ורמזי גבאי. היו אז זמנים אחרים, הייתי חבר המועצה הצעיר ביותר. במשך למעלה מעשר שנים הייתי גם מחזיק תיק גנים ונוף, שהיה מאוד קרוב ללבי. כיום יש רק חבר מועצה אחד יותר ותיק ממני – אלי מוסרי", הוא מציין. 

זליכה הוא ראש הרשימה השלישית המכריז על תמיכה בשאמה הכהן בבחירות לראשות העירייה, לאחר רועי ברזילי וישראל זרי. "אני חבר של שני המועמדים. ליעד אילני הוא בחור מוכשר, רציני עם הרבה אמביציה והרבה יכולות, אבל יש יתרון ליציבות שלטונית", מסביר זליכה על החלטתו לתמוך פומבית בשאמה הכהן, בניגוד לבחירות הקודמות. "כרמל עשה קדנציה טובה, הוכיח את עצמו, היה עקבי בתפישת עולם חילונית. היו בינינו ויכוחים, היו אי הסכמות, אבל אי אפשר לקחת ממנו את ההצלחות הרבות. אני לא רואה סיבה להחליף אותו ולכן אני תומך בו וקורא למצביעים שלנו לתמוך בו ולוודא שהקואליציה שלו תהיה חילונית וליברלית".

בסביבתו של שאמה הכהן אמרו, כי התמיכה המשולשת של ברזילי, זרי וזליכה, יוצרת בסיס לקואליציה העתידית. זליכה הודיע שבקרוב יוחלט סופית על דירוג חברי רשימת מרצ. "חברי המועצה היוצאת, מתי ויינברג ולילי שמה, יוסיפו להוביל את החמישייה הראשונה ולצדם הצלמת ופעילת המחאה מאיה הד, הפעיל החברתי יוני סלטון, מיכל נאמן ועו"ד קרולין ברנס – פעילה בנושאי הסביבה וזכויות בעלי חיים", ציין.

לדבריו, "רוב החיבורים הפוליטיים שלי מתחילים מעשייה ציבורית. את לילי פגשתי כפעילה למען משפחות יחידניות והיא הייתה איתי באחד מהמהלכים החשובים ביותר שעשיתי – הקמת הגינה הראשונה לילדות וילדים עם צרכים מיוחדים. את קרולין הכרתי סביב הפעילות שלי למען בעלי חיים, את מאיה בהפגנות המחאה ובפעילות שלי כמחזיק תיק התרבות. עשינו מהפכה בתרבות בעיר, עם מופעים בכל שכונה, פסטיבלים ואירועי תרבות לקהל מבוגר. אבל הדבר הכי חשוב כרגע הוא לשמור על העצמאות של רמת גן כעיר חילונית, ליברלית ודמוקרטית".