כנס השקת קמפיין הבחירות והרמת כוסית לכבוד ראש השנה של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הביא ביום חמישי לכפר המכביה יותר מ-1,000 מתושבי העיר. בנאומו התייחס שאמה הכהן, בעבר חבר הכנסת, יו"ר ועדת הכלכלה ושגריר ישראל באונסק"ו, לאירועי הימים האחרונים תוך שהוא מניף את מגילת העצמאות: "רמת גן מאמינה במגילת העצמאות, זו המגילה שכולנו נלך לאורה וזאת ההתחייבות הבסיסית שלי". 

בנוסף התייחס שאמה הכהן לקדנציה הקרובה ולטענות נגדו לפיהן הוא משתמש בתפקיד ראש העירייה כמקפצה לחזרה לכנסת: "בפעם הקודמת סיפרו לכם שאין לי עניין בתפקיד והוא רק מקפצה עבורי לכנסת והממשלה והנה המציאות מוכיחה את האמת". לדבריו "אני זוכר יום יום כמה השררה משכרת ומשקרת וכמה הכח עלול להשחית לכן אין לי כוונה להתחרות עם קריניצי ז"ל במשך הכהונה אך כן לכבד את התחייבותי לקדנציה שנייה". 

כרמל שאמה הכהן בכנס (צילום: רענן כהן)
כרמל שאמה הכהן בכנס (צילום: רענן כהן)

שאמה הכהן פירט את היקף העשייה מאז נבחר לראשות העירייה: "לפני חמש שנים כאן בנאום הבחירות הבטחתי 5 מהפכות בעיר כשכל אחת מהן מתחילה באות 'ש': מהפכת השירות, מהפכת השיתוף, מהפכת השקיפות, מהפכת שדרוג התשתיות ומהפכת שלטון החוק". 

לדבריו, "ר"ג חזרה להוביל - כעיר חדשנית המהווה מודל לחיקוי, מקור להשראה ומושא לקנאה כשהיהלום שבכתר וקודש הקודשים העירוני היא מערכת החינוך הטובה בישראל בפער אותה אנו מלטשים ללא הפסקה ונשמור עליה מכל משמר. בנוסף הובלנו את מהפכת עיר נקיה והפכנו את ר"ג לאחת הערים הנקיות והמסודרות בישראל". 

בהתייחס ליריביו אמר שאמה הכהן כי "כל הטוב הזה הפעיל על קודמינו ועל אלה שרוצים את כיסאנו הידועים כקואליצית זינגר-אילני-מנע ושות' לחץ להסביר מה קרה בתקופתם ולמה הם עדיין נגד?". לדבריו: "אין להם ולא יכולה להיות להם תשובה איך אותה עיר עם אותה ארנונה ועם פחות בניה מצליחה גם לעשות הרבה יותר וגם להקטין את עומס ההלוואות?  מצב הדברים הזה דרדר אותם להמציא שקרים".