לאחר 22 שנים, חודש השבוע שייט הסירות באגם הפארק הלאומי ברמת גן. שייט סירות הפידלים נחשב במשך שנים ארוכות לאחד מסמלי האגם ודורות של רמת גנים גדלו עליו. "זו סגירת מעגל עבורי. בזכות הסירות האלו הגעתי למערכת הציבורית", סיפר בטקס ההשקה ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן.

עבודות ההכנה לקראת חידוש שייט הסירות נמשכו כשנה, כשבין היתר, בוצעו פעולות לטיהור המים, שכללו הכנסתם של למעלה מ-10 אלפים דגים, בהם דגי נמסיף, אמור, קרפיון ודגי זהב, הוכשר מתחם צמחיית מים סמוך למזח, שהפעם ייצא מהגשר המוביל למבנה העגול ונפרסו תשע חמצניות. בנוסף, הוכנס לפעולה משדר אלקטרו-מגנטי שמסייע לחימצון המים.

לנוכח הריבוי המואץ של אוכלוסיית בעלי הכנף באגם, הכוללת בין היתר ברווזים, אווזים ומגוון ציפורים ועופות מים, הוחלט להגביל את השייט והסירות לא ישייטו בין שני האיים, המהווים בתי גידול לאוכלוסיית העופות. 

הפארק הלאומי ברמת גן (צילום: אורן אלון )
הפארק הלאומי ברמת גן (צילום: אורן אלון )

באגם ישוטו כ-50 סירות, ממגוון סוגים – סירות חללית, סירות פידלים, סירות משוטים, סירות מתנגשות, סירות עם מנועים חשמליים וסירות משפחתיות. "בקרוב יגיעו סירות הפידלים", הבטיח שאול לוי, שביחד עם מאיר מאיר לוי, יתפעל את שייט הסירות ותחזוקתן. "חלק מהסירות הובאו מארה"ב וחלק מתורכיה. בקרוב יגיעו עשר סירות משוטים. אנחנו מחזירים עטרה ליושנה. זו תהיה אטרקציה שתמשוך אלפים".

המחיר של שייט בסירת פדלים לזמן של עד כחצי שעה יעלה כ-120 שקל, סירה חללית חשמלית כבר תעלה 240 שקל לפרק זמן של רבע שעה. לתושבי רמת גן תינתן הנחה של 20%. הסירות ייצאו ממזרח שהוקם על הגשר המוביל למבנה העגול, שעתידו עדיין לא נקבע. זאת, מאחר והוא מוגדר כמבנה לשימור מחמיר. 

לאחר שהושקעו למעלה מ-80 מיליוני שקלים בעבודות שדרוג בפארק הלאומי, שהפך לאחד מחלונות הראווה המובילים של רמת גן, גם תיבדק אפשרות להביא קופים לאי באגם שבכניסה לפארק, על רקע עצי האיקליפטוס הוותיקים השתולים במרכזו.