“אני שמח וגאה על הזכות לשרת כקצין מילואים ולתרום מעצמי למען המטרה החשובה של השמדת חמאס”, אומר ל”המקומון” סרן (במיל’) יעקב שטרן, חבר המועצה היחיד מגבעתיים המגויס בצו 8 מאז 7 באוקטובר.
שטרן, אשר מחזיק בתיק השירותים החברתיים בעיריית גבעתיים, מוצב במקום השני ברשימת הבית שלנו בגבעתיים - בראשותו של המשנה לראש העירייה ויו”ר יעד מושיק גולדשטיין.
“גם מרחוק, ובפרט בזמן היציאות והאפטרים, הצלחתי להגיע לישיבות באגף, להתעדכן ולסייע במה שניתן, וכן ערכתי ביקורים במסגרות הרווחה”, מספר עוד שטרן. “יזמנו פעילויות הפוגה לקשישים בבתי אבות, והובלתי, ביחד עם צוות עמותת עלגבע ומנהלת האגף זיווה גבאי, את מערכת גיוס התרומות העירוני, כשבעזרת תושבי העיר גייסנו עשרות אלפי שקלים, שנתרמו לטובת ציוד למפונים וליחידות צה”ל הלוחמות בשטח, ועל כך תודה ענקית לתושבי גבעתיים”.

"הבנתי שמשהו חריג קורה"

שטרן, שמשרת כקצין מילואים בפלוגת האספקה ביחידת הלוגיסטיקה האוגדתית של אוגדת עזה, מספר שהוקפץ עם הפלוגה שלו, ומאז הוא ממשיך לשרת ברציפות.
“כבר כשהתחילו האזעקות הראשונות בגבעתיים, הבנתי שקורה משהו חריג. אחרי זמן קצר קיבלנו טלפון מיחידת המילואים והתבקשנו להיות ערוכים להקפצה. בצהריים נסעתי לימ”ח להתארגנות ויציאה למשימות בקרבת הגבול בעוטף עזה”, הוא מספר. “בדרך ראינו מראות של גופות מחבלים וטנדרים של מחבלי חמאס פזורים בשטח”.
לדבריו, “הימים הראשונים היו הכי קשים ומורכבים, עקב החשש מהתקפות מחבלים על הצירים ועל גדר הגבול, והיינו חייבים לבצע את המשימות רק בלילות עם כוחות אבטחה גדולים”.
שטרן וחייליו ממשיכים במשך שבועות ארוכים בביצוע יומיומי של משימות לוגיסטיות מבצעיות, על מנת לאפשר לכוחות רציפות והמשכיות ואת המשך הלחימה ברצועת עזה.
“זה לא פשוט להיות במילואים במשך תקופה ארוכה כל כך, אך כולנו כאן מבינים את החשיבות של התפקיד שלנו”, הוא אומר עוד. “אני שמח וגאה על הזכות לשרת כקצין מילואים ולתרום מעצמי למען המטרה החשובה של השמדת חמאס ומתן שקט וביטחון לתושבי העוטף. לא קל להיות רחוק מהעיר במצב חירום, אבל מצד שני, יש לנו באגף לשירותים חברתיים צוות מקצועי חזק ומיומן, שהוכיח שהוא יודע לתפקד גם בזמן חירום - ולהעניק מענים ושירותים לתושבים, ובפרט לתושבים עם קשיים וצרכים ייחודיים”.