הורים לתלמידים בשכבת כיתות ג’ בבית הספר עליות ברמת גן דורשים לבטל את ההחלטה על איחוד כיתות בשנת הלימודים הבאה – דבר שיביא לגידול משמעותי במספר התלמידים בכל כיתה.
“קיבלנו הודעה, שעקב עזיבתם של שני תלמידים מהשכבה, תצומצם כמות הכיתות, ובשנה הבאה יהיו רק שתי כיתות ד’ בנות 34 תלמידים בכל אחת”, טוענת אחת האמהות. לדבריה, למעלה משנתיים לא התקיימה למידה משמעותית ורציפה בבית הספר, עקב מגבלות מגיפת הקורונה. רק בשלושת החודשים האחרונים נעשתה למידה עקבית ומשמעותית. בעצם מדובר על ילדים רכים שעד כה לא חוו אף לא שנה אחת נורמלית של למידה וצמיחה במערכת החינוך.
“אני מבינה שיש עניין של תקנים וכמות ילדים לפתיחת כיתות חדשות, אבל כל אלה דברים שהגיוניים בזמן שגרה, לא במצב כזה. אני פונה כדי שתשקלו זאת מחדש, כי המערכת לא יכולה להתנהל בצורה אוטומטית רק על פי תקן. אנו רוצים שהכיתות ימשיכו להתקיים במתכונת הנוכחית. חייבים לראות את כל התמונה גם במשרד החינוך”, הוסיפה האם.
מהעירייה נמסר: “רמת גן פורצת דרך ברפורמת הורדת הצפיפות בכיתות בתיכונים הנמצאים תחת אחריותה המלאה, בשונה מבתי הספר היסודיים, שם משרד החינוך קובע את הכללים ומקצה את המורים. למשרד החינוך יש כלל מאוד חד וברור מאיזה מספר תלמידים מותר לפתוח כיתה נוספת ומתחת לאיזה מספר חייבים לאחד כיתות. ראש העירייה וממלא מקומו חגי אשר ביקשו מאגף החינוך למצות כל בחינה של פתרון יצירתי, שיוכל למנוע את האיחוד, אשר יביא להגדלת הצפיפות”.