הסופר א.ב. יהושע, תושב גבעתיים ומבכירי הסופרים בישראל, נפטר ביום שלישי, בגיל 85, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. יהושע, חתן פרס ישראל, פרס א.מ.ת לספרות ושורת פרסים נוספים, נולד והתחנך בירושלים. אביו, חנניה גבריאל, היה דור שלישי למשפחה ספרדית יוצאת סלוניקי שביוון, ואמו, מלכה, שנולדה וגדלה במרוקו, עלתה ארצה עם הוריה בשנת 1932. 
יהושע פרסם שורה ארוכה של מחזות, ספרי ילדים, ספרי עיון ורומנים, שרבים מהם זכו להצלחה וחלקם אף עובדו לתיאטרון, לקולנוע ולטלוויזיה, ובהם “המאהב”, “מר מאני”, “השיבה מהודו”, “שליחותו של הממונה על משאבי אנוש” ועוד. ספרו האחרון, “המקדש השלישי”, פורסם לפני כשנה. יצירותיו הפכו לנכסי צאן ברזל בספרות הישראלית וזכו להכרה רחבה גם בעולם. 
ב-1995 זכה יהושע בפרס ישראל לספרות. בנוסף, זכה לאורך הקריירה בפרסים ועיטורים רבים, ובהם פרס ביאליק, פרס אמ”ת, פרס דן דוד וכן תוארי דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטאות תל אביב ובר-אילן. יהושע, שהיה מזוהה כאיש שמאל, מתח לאורך השנים ביקורת רבה על מדיניותה של ישראל ביהודה, שומרון ועזה.
בשנת 2012 עברו יהושע ורעייתו הפסיכואנליטיקנית ד”ר רבקה (איקה) יהושע ז”ל מחיפה לגבעתיים, כדי לגור קרוב לבנם גידי, עד מותה בשנת 2016. מאז התגורר בעיר בגפו. 
לפני כשלוש שנים קיבל מידי ראש העירייה את אות “אזרח הכבוד” של העיר. “כתלמיד תיכון במגמת ספרות, היו לי הזכות והעונג ללמוד את יצירותיו המופלאות. כראש עירייה, הזכות הייתה גדולה עוד יותר, להעניק לו את אות ‘אזרח הכבוד’ של גבעתיים", ציין ראש עיריית גבעתיים רן קוניק.
“בשם תושבי גבעתיים רבים אני משתתף באבלם הכבד של גידי והמשפחה על האובדן העצום. יהושע היה מענקי התרבות והספרות, וגם שכן נחמד לדיירים שהכירו אותו מקרוב. זו הייתה זכות גדולה עבורנו. נבדוק יחד עם המשפחה דרכים ראויות להנצחתו בגבעתיים. הוא ראוי להנצחה”, ציין קוניק.